| کد خبر: 214613 |

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری به تین نیوز:

◄ روند پرداخت وام به رانندگان به کندی پیش می رود

چهارشنبه گذشته (10تیر) تعدادی از رانندگان سواری کرایه در اعتراض به عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلاتی که دولت به عنوان تسهیلات کرونایی به آنان اختصاص داده است در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند در همین رابطه ما این موضوع را از مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای پیگیری کردیم.

تین نیوز

اخیرا رانندگان نسبت به عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلاتی که دولت به عنوان تسهیلات کرونایی به آنان اختصاص داده است اعتراض داشته اند، در همین رابطه ما این موضوع را از مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای پیگیری کردیم.

داریوش باقرجوان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس جاده ای تین نیوز در خصوص این موضوع که آیا برای رفع این مشکل با وزارت کار و یا بانک ها تعامل و هماهنگی ای داشته‌اید، توضیح داد: بحث هماهنگی‌ها در بخش کلان انجام گرفت و بر اساس آن خط اعتباری ایجاد شد یعنی از نظر پرداخت وام هیچ مشکلی وجود نداشت، زمانی که وارد فاز اجرایی شدیم وزارت کار سامانه «کارا» را معرفی کرد که در راستای آن اطلاعات رانندگان در سایت بارگذاری شد و رانندگان باید اقدام به تکمیل آن می‌کردند که در مرحله تکمیل با یکسری از مشکلات مواجه شدیم.

وی در ادامه توضیحات خود، اظهار داشت: بر اساس وعده‌ای که به ما داده شده بود قرار بر این بود که ابتدای تیرماه مبالغ واریز شود، متأسفانه روند خیلی کند پیش می‌رود و رانندگان محترم در خصوص این موضوع  گله‌مند هستند و به نظر می‌رسد که افرادی در این رابطه باید پاسخگو باشند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ما روند را روند پرسرعتی نمی‌بینیم اما با این وجود برخی از رانندگان نیز موفق شدند مبالغ را دریافت کنند، گفت: یک ایرادی هم در سیستم گزارش‌گیری سامانه کارا وجود دارد که باعث شده ما دقیقاً ندانیم که چه افرادی موفق به اخذ وام شده‌اند.

باقرجوان به بحث سلیقه‌ای عمل کردن بانک در اخذ تضامین اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی که با وزارت کار انجام داده بود تضامین صرفاً چک و یا سفته بود اما اکنون برخی از بانک‌ها به صورت غیراصولی موارد دیگری را مطالبه می‌کنند که خارج از توافقات و چارچوب‌ها است.

او با بیان اینکه لیست 113 هزار 51 راننده که مشمول گرفتن این وام بودند را تائید و ارسال کردیم، تصریح کرد: یک بحثی را داشتیم در مورد رانندگانی که نزدیک به 9 هزار نفر، از بیمه روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که این افراد جزو لیست تأمین اجتماعی نبودند که با مکاتبات و هماهنگی‌ها انجام گرفت و لیست آن ارسال شد تا مشکل آن‌ها نیز حل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.