| کد خبر: 207930 |

مابه‌التفاوت سوخت خودرو‌های سواری و بین شهری امروز واریز می‌شود

رانندگان سواری و بین‌شهری هرکدام محدودیت ظرفیت برای جابه‌جایی مسافران دارند و بعید است در هر ماه بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ لیتر بنزین مصرف کنند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: مابه‌التفاوت سوخت خودرو‌های سواری و بین شهری به ازای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان ظرف امروز و فردا واریز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه ناوگان سواری بین شهری با پلاک "ع" در ابتدای هر ماه سهمیه ۴۰۰ لیتر بنزین خود را دریافت می‌کنند، گفت: در صورتی که پیمایش آن‌ها بیش از این سهمیه باشد و بر اساس کیلومتر و صورت وضعیتی که دارند به ازای هر یک لیتر هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

او گفت: رانندگان این ناوگان در صورتی که بیش از ۴۰۰ لیتر پیمایش داشته باشند، به ازای یک لیتر هزار و ۵۰۰ تومان سهمیه و یارانه خود را دریافت می‌کنند و این سهمیه در کارت بانکی آن‌ها که رمز آن چهار رقم پایانی شماره ملی‌شان است، واریز می‌شود.

باقرجوان گفت: رانندگان می‌توانند این اعتبار و سهمیه خود را در هر کارت شتابی که دارند و رمز کارت بانکی آن‌ها چهار رقم پایانه شماره ملی‌شان است را دریافت کنند و از آن در هنگام سوخت‌گیری استفاده کنند.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه رانندگان برای مصرف ۴۰۰ لیتر سهمیه‌شان یک ماه فرصت دارند، گفت: در صورتی که بیش از این ۴۰۰ لیتر پیمایش داشته باشند، می‌توانند از این یارانه و یا اعتبار استفاده کنند.

او توضیح داد: رانندگان سواری و بین‌شهری هرکدام محدودیت ظرفیت برای جابه‌جایی مسافران دارند و بعید است در هر ماه بیش از ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ لیتر بنزین مصرف کنند.

باقرجوان تأکید کرد: سهمیه ۴۰۰ لیتر ابتدای هر ماه در کارت رانندگان شارژ می‌شود و در صورتی که از این سهمیه استفاده نکنند، سوخت می‌شود و در ماه بعد مجدداً ۴۰۰ لیتر دیگر به کارت آن‌ها واریز می‌شود.

او اظهار کرد: در یک بازه زمانی اعلام شده که سهمیه خودرو‌های سواری بین‌شهری واریز نشده و این موضوع از سوی شرکت پالایش و پخش تکذیب شده بود، اما باید گفت که سهمیه خودرو‌های سواری از ماه‌های گذشته ابتدای هر ماه واریز می‌شود و مابه‌التفاوت سهمیه سوخت این سواری‌ها هم ظرف امروز یا فردا به کارت بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه خودرو‌های سواری بین‌شهری در مسیر‌های بین شهر‌های کوچک تا استان‌ها در مقایسه با سایر ناوگان‌های حمل‌ونقل مسافری میزان کاهش مسافران‌شان کمتر بوده است، گفت: در برخی از شهر‌ها تردد مسافران به صفر رسیده، اما در برخی از استان‌ها مسافر از طریق این ناوگان‌های سواری جابه‌جا می‌شود.

او یادآور شد: به طور مثال پایانه‌های مرزی هم‌اکنون به صورت کامل تعطیل شده و تردد ناوگان‌های سواری عمومی از شهر‌های مرزی به استان‌ها وجود ندارد بنابراین به طور متوسط در مسافت‌های کوتاه میزان جابه‌جایی‌های مسافر به ۱۵ درصد کاهش یافته است.

باقرجوان تأکید کرد: ضدعفونی در تمامی ناوگان‌های مسافری و پایانه‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود و تمامی خودرو‌های سواری در این ایام با وجود آنکه میزان جابه‌جایی مسافران‌شان کاهش یافته، اما به صورت مرتب تمامی پایانه‌ها و خودروهای آن‌ها به صورت کامل ضدعفونی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.