| کد خبر: 187182 |

‍ مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

◄ هیچ‌گونه نگرانی از نظر ظرفیت باربری و ایمنی پل‌های فلزی وجود ندارد

پلهای فلزی در حال نصب بر روی رودخانه کشکان از بهترین سازه و کیفیت برخوردار هستند و هیچگونه نگرانی از نظر تردد، ظرفیت باربری و ایمنی این پلها وجود ندارد.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید یک روزه خود از محور خرم آباد- پلدختر و عملیات نصب پلهای فلزی بر روی رودخانه کشکان گفت: در حال حاضر برای حل مشکل تردد مردم روستاهای حاشیه کشکان، پلهای فلزی با پیشرفت خوبی در حال نصب هستند یکی از آنها نصب و تردد برقرار شده است این پلها از بهترین سازه و کیفیت برخوردارند طراحی پلها برای بارهای سنگین مطابق آیین نامه انجام شده است و هیچگونه نگرانی و مشکلی از نظر تردد بارهای سنگین و ایمنی این پلها وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا اکبری  افزود: عرض این پلها پنج متر است در مکان هایی که تشخیص دادیم باید بیشتر باشد عرض بیشتری در نظر گرفته شده تا دبی سیلاب‌های احتمالی آتی را جوابگو باشد پلها در دهانه 45 متر بدون پایه وسط، مقاومت کافی دارند و هیچ‌یک از پلهای مورد استفاده در لرستان دهانه بیش از 45 متر ندارند و همه از سازه کاملا نو برخوردار هستند، تعداد زیادی از این پلها را در کشور داریم که عمرشان هم بسیار طولانی است.

اکبری اظهار امیدواری کرد: طی 10 روز آینده با اتمام نصب پلهای فلزی، همه محورهای روستایی مسیر کشکان به محورهای اصلی متصل و تردد در آنها برقرار شود.

مدیرکل دفتر نگهداری راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ابراز خرسندی از پیشرفت عملیات تعریض محور خرم‌آباد- پلدختر گفت: علیرغم خسارت شدید این محور در سیل،  وضعیت کلی آن در حال حاضر خوب است بسیاری از مقاطع به شرایط مورد نظر که تامین عرض حداقل 8 متر برای برقراری تردد ایمن است رسیده، اما چند مقطع خیلی کوتاه باقی مانده است.

وی افزود: هشت اکیپ فعال راهداری از استان‌های بوشهر، همدان، یزد، زنجان، قم، اصفهان، البرز و آذربایجان شرقی در حال کار در این محور هستند برنامه سازمان بر تسریع در روند کار و بازگرداندن اکیپ‌ها به استان های خودشان است زیرا در فصل کاری قرار داریم بنابراین چند اکیپ در دوروز آینده استان را ترک خواهند کرد.

اکبری گفت: مقداری از کار در زمینه تثبیت و خاکریزی کناره راه و ترانشه‌برداری باقی مانده است که امیدواریم تا ده روز آینده به اتمام برسد و بقیه اکیپ‌ها را نیز راهی استان‌های خود کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.