| کد خبر: 175697 |

اکبری خبر داد:

◄ هزینه 100 میلیارد تومانی برای توسعه جاده‌های منتهی به عراق

سالیانه 10 میلیارد تومان در سه پایانه مرزی منتهی به عراق هزینه شده است و سهم هر پایانه از عملیات عمرانی به نزدیک 3 میلیارد تومان می‌رسد.

تین نیوز

رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، گفت: برای مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی طی 4 سال گذشته طرح‌های عمرانی زیادی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه در هر سه پایانه مرزی مهران، چذابه و شلمچه در چهار سال اخیر ساخت‌وسازهای عمرانی زیادی انجام‌گرفته است، گفت: عملیات عمرانی درون پایانه‌ها شامل ساخت‌وساز ترمینال، جایگاه و گیت‌های مسافری و محوطه‌سازی است که این علاوه بر کار عمرانی در جاده‌های منتهی به مرزها است.

به گفتهٔ اکبری سالیانه 10 میلیارد تومان در این سه پایانه مرزی هزینه شده است و سهم هر پایانه از عملیات عمرانی به نزدیک 3 میلیارد تومان می‌رسد.

او ادامه داد: ضمن اینکه برای چهار خطه‌شدن و بزرگراه شدن مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی با هدف کاهش ترافیک و هم‌چنین کاهش تصادفات در ایام سفرهای اربعین هزینه‌های زیادی برای توسعه مسیر انجام‌شده است. بر این اساس در سه محور ایلام – مهران، ملکشاهی – مهران و دهلران – اندیمشک عملیات توسعه راه‌ها ادامه دارد و تا جایی که  امکان داشته در مسیرهایی که صعب‌العبور نبوده است؛ عملیات راهسازی ادامه دارد.

او با اعلام اینکه عدد دقیقی از حجم منابع مالی استفاده‌شده به دلیل درگیری سازمان‌ها مختلف در پروژه‌ها نداریم ادامه داد: در سال جاری مشخصاً حدود 100 میلیارد تومان در جاده‌های سه استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مسیر ایلام–مهران مهم‌ترین جاده در استان ایلام است که در برخی از مقاطع، از مناطق صعب‌العبور می‌گذرد که این امر اجرای این پروژه را پرهزینه و سخت ساخته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود این بزرگراه تا پایان سال 98 تکمیل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.