| کد خبر: 44679 |

افتتاح دو ایستگاه خط ۳ مترو / اتصال قلب تهران به شهر زیرزمینی

تین نیوز | روز دوشنبه ۱۱ اسفند با حضور شهردار تهران ایستگاه های میدان ولیعصر(عج ) و شهرك شریعتی از خط سه مترو تهران مورد بهره برداری رسمی قرار می گیرد.
 
علی اكبر روح نواز مدیر روابط عمومی شركت مترو با اشاره به اهمیت خط ۳ مترو تهران در اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی وكاهش ترافیك شهری در این كریدور گفت: این خط با عبور از نقاط پرترافیك بسیار مهم تهران مانند میدان راه آهن، میدان منیریه ، چهارراه ولیعصر(عج)، میدان ولیعصر (عج)، میدان فاطمی و ایستگاه های در حال ساخت شمالی و نیز تقاطع با خطوط مترو یک ، ۴ ، ۶ و ۷ نقش عمده ای در جابجایی مسافران شهر تهران برعهده دارد.
 
 وی افزود: طبق روال گذشته و از زمان كلنگ زنی مترو تهران، همواره میان افتتاح خطوط و ایستگاه ها با تكمیل تجهیزات دیگر ازجمله پله برقی فاصله زمانی زیادی وجود داشت كه این امر برای شهروندان در استفاده از مترو مشكلاتی را ایجاد می كرد، اما امروز با همت جهادی و برنامه ریزی هیچ ایستگاهی بدون پله برقی افتتاح نمی شود و ایستگاه میدان ولیعصر(عج) و شهر ك شریعتی از خط سه مترو مصداقی از این مساله است.
 
مدیر روابط عمومی شركت مترو تهران و حومه همچنین گفت: عملیات نصب تجهیزات پله برقی دو ایستگاه میدان فاطمی و ایستگاه عبدل آباد از خط سه در حال اتمام است كه انشاءالله به زودی بهره برداری خواهند شد.
 
وی درباره احجام كار در ایستگاه شهرك شریعتی نیز اظهار کرد: میزان خاكبرداری در این ایستگاه ۸۲ هزار مترمكعب، میلگرد ۳ هزار تن ، ۲۳ هزار مترمكعب  بتن ، قالب ۲۴ هزار متر مكعب،  با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع و همچنین احجام كار در ایستگاه  میدان ولیعصر(عج )به میزان خاكبرداری در این ایستگاه ۱۷۰ هزار مترمكعب، میلگرد ۱۰ هزار تن، ۶۵ هزار مترمكعب بتن، قالب ۴۵ هزار مترمكعب با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع است.
 
روح نواز افزود: ایستگاه شهرك شریعتی در بزرگراه شهید چراغی (جوانه)، محدوده خیابان مهران، بین ایستگاه های قلعه مرغی و عبدل آباد با دو ورودی و ایستگاه میدان ولیعصر( عج ) در پایین میدان ولیعصر ( عج ) و هر دو ایستگاه با طول سكوی ۱۶۰ متر و دارای پله برقی ، آسانسور مخصوص معلولان از سطح خیابان تا سكو، سیستم تهویه واطفا حریق و به روش ترانشه باز ساخته شده است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • متروسوار 0 0

    باسلام شلوغی وازدحام وفشارودستفروشا ومتکدیان در مترو کم بودند، حالا آلودگی صوتی هم اضافه شده ومخ آدم میخوره، در هرایستگاه که مترو توقف داره دائما یک جمله که یک ونیم واگن اول وآخر مخصوص بانوان است وغیره تکرار میشه حسابشو بکن یه نفر از صادقیه به سمت فرهنگسرا یا از کهریزیک تا تجریش بره چند دفعه این جمله را باید بشنود، مثل این میمونه که یه نفر هر چند دقیقه بیاد تواتاق بگه سلام. تازه باهمه این حرفا بیشتر صندلیها را خانمها در واگن آقایان گرفتن ووقتی وارد واگن میشن یه جوری وایمستن که یه نفر بلند شه تا بشینن، البته از زمانی که مسئولین مترو اینطوری برخورد میکنن به ندرت کسی پیدا میشه این کار بکنه وجاشو به آنها بدهد، خوب حق دارن مگه واگن اختصاصی ندارن تو واگن مردونه دیگه چی میخوان.

  • شهروند 0 0

    مردهای ایران مظلوم ترین مردان غیرتمند دنیا هستند زیرا نه تنها در مترو بلکه در اتوبوس هم تجاوز و تعدی زنان نانجیب و گستاخ و بی شرم و بی حیا را در حق مردان می توان مشاهده کرد.

  • بهلول 0 0

    جناب روح نواز به نظر شما دستور شهردار تهران مبنی بر عدم افتتاح ایستگاههای مترو بدون پله برقی و عدم برنامه ریزی و هماهنگی بین اماده بودن ایستگاه و عدم نصب پله برقی نشان و دال بر چه چیزی می تواند باشد؟

  • علیرضا حشمتی 0 0

    مگه خرید و نصب پله برقی جهاد میخواد؟!!!ما تاحالا فکر می کردیم جهاد مال جنگ با ارتش صدام و عثمانی و حملات نابرابر خارجی و… هست!نگو به جایی رسیدن که پله برقی که تو پاساژها و شرکتها در زمان ۲ ۳روز نصب میشه تو مترو جهاد به حساب میاد!حتما نصاباشم رزمندگانند!!!!!!! ضمنا جناب روح نواز فراموش کردند که خط ۳ با خط۲هم در ایستگاه امام علی تلاقی داره و شهرداری و مترو باید پاسخگو باشه که این ایستگاه کجاست

  • 0 0

    واگن مردونه خیلی شلوغه ولی واگن خانم ها خلوته تعداد مسافرین آقا مترو حدود ۷۵ درصد هست ولی فقیط ۵۶ درصد واگن ها را دارند که اون هم خانم ها میاند تونجا، بهترن کار همون یک واگن اول و اخره نه ۱/۵ واگن اول و اخر، این طوری یک واگن ازاد میشه

  • عباس 0 0

    بنده برای رفتن از ایستگاه قلعه مرغی به رسالت باید برم چهار راه ولیعصر بعد خط عوض کنم برم خط ۴ بعد ایستگاه دروازه شمیران دوباره خط عوض کنم که جمعا باید سه بار در عملیات زورتپانی. شرکت کنم ولی اگر تقاطع امام علی حذف نمیشد فقط دو بار در این عملیات سخت وجان فرسا شرکت میکردم و خودم را بزور بین مسافرین جا میدادم

  • 0 0

    راستی اقای روح نواز میشه در مورد ایستگاه تقاطعی خط ۳ با خط ۲ توضیح بدید و بگید کی افتتاح میشه؟ منظورم ایستکاه دانشگاه امام علی هست با حذف آن ایستگاه خط ۳ بخش بزرگی از کارایی خودش را از دست داده و این حذف کردن خسارت سنگینی هم به بیت المال زده

  • فراز 0 0

    توسعه و پیشرفت متروی تهران قابل احترام و ستودنیست. اما حذف برخی ایستگاه های تقاطعی و دخالت در طرح اولیه آن موجب سردرگمی مسافران و همچنین اتلاف وقت و انرژی و ناکار آمدی کل شبکه خواهد شد. متاسفانه در مورد ایستگاه تقاطعی امام علی هیچ مسولی پاسخگو نیست و این در حالیست که مردم انتظار دیگری از مسولان دارند.