اماکن تجاری شهر فرودگاهی با رویکرد افزایش درآمد واگذار می شوند
مدیرکل دفترخدمات بازرگانی و کسب وکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از اجرای یک برنامه تحولی در نحوه واگذاری اماکن و فضاهای تجاری این مجموعه خبر داد.

آیت الله دهقانی، مدیرکل دفترخدمات بازرگانی و کسب وکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از اجرای یک برنامه تحولی در نحوه واگذاری اماکن و فضاهای تجاری این مجموعه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۳۷۰ هیئت مدیره در دی ماه ۱۴۰۲ و در راستای ساماندهی قراردادهای تجاری، مقرر شده است که کلیه اماکن از طریق فراخوان عمومی و در قالب مدل های یکپارچه واگذار شوند.
به گزارش تین نیوز به نقل از دفتر ارتباطات، اطلاع رسانی و امور بین الملل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، دهقانی با اشاره به تعداد ۱۸۱ قرارداد فعال در حوزه بازرگانی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۱ قرارداد مربوط به شرکت های هواپیمایی در ترمینال یک و سلام و تعداد ۶۴ قرارداد در حوزه کارگو و پست سریع است. به علاوه ۷۶ قرارداد در بخش غرف و اماکن تجاری است که با رویکرد جدید، ۳۰ مورد از قراردادهای مرتبط با اماکن تجاری به صورت یکپارچه در قالب یک قرارداد پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی فضاها و تنوع کاربری آن ها، دسته بندی و یکپارچه سازی فضاها در قالب بخش های مشخص از جمله فعالیت های تجاری محدوده چک این، فضاهای عمومی ترمینال، و اماکن حوزه بار و کارگو، در دستور کار قرار گرفته است.
دهقانی سه مدل پیشنهادی برای واگذاری فضاهای تجاری را چنین برشمرد: اجاره بهای ثابت ماهانه، دریافت حق السهم از فروش بهره بردار و مدل ترکیبی از دو شیوه ی فوق.
وی افزود: اجرای فاز اول این مدل در محدوده ترانزیت، دیوتی فری و بردینگ، ضمن افزایش شفافیت و چابکی در تصمیم گیری، موجب رشد درآمد چشم گیری شده است. همچنین، نظام بخشی، ارتقای سطح کیفی نظارت، مدیریت واحد و خلق فرصت برای نوآوری در فعالیت های تجاری از دیگر مزایای این رویکرد است.
مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی و کسب وکار شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در پایان تاکید کرد: هدف ما، ایجاد یک اکوسیستم تجاری پایدار، اقتصادی و منسجم در بستر فرودگاهی است که هم رضایت افزایش سطح خدمات به مسافران را به همراه داشته باشد و هم منافع حداکثری برای مجموعه فرودگاهی و سرمایه گذاران فراهم کند.