| کد خبر: 258307 |

هنوز برای احداث تراموا در شورا و شهرداری به نتیجه نهایی نرسیده ایم

رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز برای احداث تراموا (LRT) در شورا و شهرداری به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

تین نیوز

رییس شورای شهر تهران گفت: هنوز برای احداث تراموا (LRT) در شورا و شهرداری به نتیجه نهایی نرسیده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز آقای قائمی از اعضای شورای شهر تهران نطق پیش از دستوری را در خصوص برنامه هفتم توسعه و مسائل مربوط به شوراها ارائه خواهد کرد.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز بررسی حسابرسی چند شرکت و سازمان مربوط به بازه زمانی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را خواهیم داشت، ضمن اینکه در جلسه امروز آقای امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گزارشی را از بازدید خود از منطقه ۱۸ ارائه خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات روز گذشته علیرضا زاکانی شهردار تهران در خصوص احداث تراموا (ال آر تی) و همچنین ورود اتوبوس های سه کابین اظهار کرد: اتوبوس های سه کابین یا همان متروباس در گذشته صحبت شده بود که خریداری شود؛ اما هنوز اقدامی برای خریداری آنها صورت نگرفته است. در خصوص موضوع ال آر تی یا همان تراموا نیز از سال های گذشته در تهران مطرح شده بود.

چمران گفت: در همین ارتباط شهرداری تهران موظف است که کارهای مطالعاتی را در این خصوص انجام دهد که هنوز نتیجه آن به شورا ارائه نشده و مشخص نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران باید ابتدا ضرورت نیاز به تراموا در تهران و کارهای مطالعاتی آن را به سرانجام برساند، ادامه داد: در صورتی که این مطالعات انجام و در شورا تصویب شود با همت شهرداری تهران این مدل جدید حمل و نقل در پایتخت عملیاتی و اجرایی می شود؛ اما همانطور که گفته شد هنوز احداث تراموا در پایتخت به تصویب نرسیده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در خصوص سوال یا تذکر مطرح شده از سوی نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از زاکانی شهردار تهران در خصوص حمل و نقل گفت: در این زمینه نیز قرار شده تذکر کتبی خانم سلیمانی به شهردار ارسال شود و پاسخ لازم به صورت کتبی از سوی شهردار به سلیمانی عضو شورای شهر تهران ارائه شود. ضمن اینکه پس از تعطیلات یک هفته ای شورای شهر تهران، آقای جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا حاضر و اقدامات اخیر خود در خصوص عقد قرارداد جدید و تفاهمنامه ها در حوزه حمل و نقل را مطرح خواهد کرد.

وی افزود: بنا بر برنامه ریزی انجام شده قرار است هر ماه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در صحن شورا حاضر و گزارشی را در این حوزه به اعضای شورا ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.