| کد خبر: 257909 |

بلاتکلیفی والدین در مورد نرخ سرویس مدارس در سال جدید

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با توجه به عدم ارسال تعیین نرخ سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ گفت: این موضوع موجب گلایه خانواده ها شده و امیدواریم شهرداری هر چه سریع تر این لایحه را به شورا ارسال کند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با توجه به عدم ارسال تعیین نرخ سرویس مدارس برای سال ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۳ گفت: این موضوع موجب گلایه خانواده ها شده و امیدواریم شهرداری هر چه سریع تر این لایحه را به شورا ارسال کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه پس از سخنان ابتدایی چمران اعضای شورای شهر تهران تذکراتی را در حوزه های مختلف مطرح کردند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز با اشاره به عدم ارسال لایحه تعیین نرخ سرویس مدارس از سوی شهرداری تهران گفت: متاسفانه در این زمینه گلایه هایی از سوی والدین مطرح می شود و انتظار ما این است که هر چه سریع تر این لایحه به شورا ارسال شود.

وی گفت: بر اساس اعلام شهرداری قرار بود تا آخر خردادماه امسال لایحه تعیین نرخ سرویس مدارس به شورا ارسال شود که متاسفانه هنوز این لایحه ارسال نشده است و بسیاری از والدین با حضور در مدارس اعلام کرده اند که مدیران مدارس از آنها مبالغی را به عنوان پیش پرداخت درخواست کرده اند که همین امر مشکلاتی را به وجود آورده است و امیدواریم هر چه سریع تر این لایحه به شورا ارسال شود تا در صحن در خصوص نرخ سرویس مدارس برای سال 1403 ـ 1402 تصمیم گیری شود.

زهرا شمس احسان عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور با تاکید بر ضرورت ساماندهی و رفع نواقص مسیل میانرود قبل از فصل پاییز اظهار کرد: کانال شرقی، غربی میانرود واقع در منطقه 5، حدود 70 سال پیش ساخته شده و امروزه یکی از حیاتی ترین مسیل های سیل برگردان غرب تهران (به طول 9 کیلومتر) است.

وی افزود: این کانال به طور کلی سرریز روان آب حاصل از حوضه های آبریز درون شهری و برون شهری از قبیل درکه، فرحزاد، حصارک، باکری، تپه نیزار و شاهین را جمع آوری کرده و به رودخانه کن انتقال می دهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در سال های گذشته این مسیل سابقه طغیان و ورود آب به فضاهای عمومی شهری از قبیل ایستگاه مترو صادقیه و پایانه تاکسی را داشته است.

شمس احسان ادامه داد: با توجه به اینکه کانال مذکور همجوار با بافت مسکونی جنوب بلوار فردوس است ضرورت توجه به موضوع ایمنی و مدیریت بحران را مضاعف می کند.

وی ادامه داد: در هنگام بارش های شدید، طغیان آب و خسارات جانی و مالی در این نقاط و همچنین تاثیر آن بر نقاط بالادست و پایین دست محتمل است.

عضو شورای شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای مقابله با بحران و ایمن سازی نقاط گلوگاهی مسیل میانرود، برخی اقدامات کوتاه مدت و فوری در راستای جلوگیری از تکرار بحران صورت گرفته است.

شمس احسان افزود: با این وجود، مدیریت بهینه این مسیل مبتنی بر حجم آب و سطح سیلاب برای دوره بازگشت 50 ساله و  100 ساله امری اجتناب ناپذیر است. فصل تابستان فرصت مطلوبی برای برخی مداخلات فنی پیرامون ارتقای ایمنی و رفع خطر این مسیل فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این کانال در محور شرقی، غربی و وجود تجربه تلخ ناشی از طغیان مسیل و جلوگیری از تکرار این تجربه و ایمن سازی بهینه و بلندمدت آن از شهردار تهران انتظار می رود برای حفظ ایمنی و امنیت کانال و محدوده مسکونی اطراف آن، طرح ساماندهی و بهینه سازی متناسب با شرایط کانال مذکور را پیگیری و در نهایت گزارش پیشرفت اقدامات مربوطه را قبل از فصل پاییز در صحن شورا ارائه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.