| کد خبر: 190275 |

وقوع روزانه ۲۵۰۰ تصادف در تهران

در اعمال قانون نباید به کسی ظلم شود.

تین نیوز

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: روزانه بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که در تمام این موارد پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  سردار حسین رحیمی در افتتاحیه کارگاه‌های آموزشی پلیس راهور فاتب با اشاره به برگزاری دوره پلیس حرفه‌ای اظهار کرد: آموزش و ارتقا توانمندی‌های مدیران، فرماندهان و رؤسای پلیس راهور در دستور کار قرار گرفته است.

 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: انتظار مردم از پلیس به طور جد، ارتقا پیدا کرده است، پلیس نشان داده این توانمندی را دارد که هم وظایف و مأموریتهای خود و هم وظایف دیگر سازمانها را انجام دهد.

به گفته وی پلیس در سال 98 به مراتب توانمندتر از سال گذشته شده است.

رحیمی افزود: شاید اگر یک دهه قبل، کم‌کاری‌ها و رفتارها از سوی پلیس مشاهده می‌شد، خیلی به آن گلایه نمی‌شد اما امروز کوچکترین ضعف در اقدام و عملکرد پلیس، مورد توجه مردم است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ متذکر شد: اکنون فضا به نحوی باز شده که مردم می‌توانند نسبت به عملکرد پلیس انتقاد، پیشنهاد و راهکار داشته باشند، امروز در سامانه 197 به حرفهای مردم توجه می‌شود و نظرات مردم در عملکرد پلیس تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با شعار تلاش و خدمت برای خدمت با رویکرد جامعه‌محوری فعالیت دارد، حتماً و باید روند رو به رشدی در ارائه خدمات، رفتار با مردم و انجام مأموریتها داشته باشیم و نمی‌توانیم رفتارهای گذشته را تکرار کنیم البته بسیاری از رفتارهای گذشته پلیس نیز ارزشمند بوده است.

3 برابر شدن نیروهای پلیس راهور محقق نشد

رحیمی با اشاره به شعار پلیس مبنی بر انجام وظایف با حداقل امکانات و حداکثر بهره‌وری، تصریح کرد: چند سال پیش قرار بود نیروهای راهور فاتب سه برابر شود اما این اتفاق روی نداد و اکنون نیز به خوبی نیروهای راهور در تهران کار خود را انجام می‌دهند.

6 هزار تماس روزانه در تهران با پلیس 110 درباره مسائل راهنمایی و رانندگی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به 30 هزار تماس روزانه با پلیس 110 در پایتخت، ادامه داد: بالغ بر 6 هزار تماس روزانه با پلیس 110 درباره مسائل ترافیکی، تصادفات و امور راهنمایی و رانندگی است.

وقوع روزانه 2500 تصادف در تهران

به گفته وی در تهران روزانه بالغ بر دو هزار و 500 تصادف اعم از جرحی و خسارتی در تهران رخ می‌دهد که در تمام این موارد پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند.

رحیمی افزود: به طور میانگین روزانه در 300 فقره از تصادفات خسارتی و 60 فقره تصادفات جرحی در تهران کروکی کشیده می‌شود و برخی از تصادفات نیز نیاز به کشیدن کروکی ندارند.

حدود 2 هزار تماس روزانه با پلیس 110 مربوط به اخبار سدمعبر است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه حدود 700 مورد از 6 هزار تماس نیز مربوط به راهنمایی و مشاوره است، متذکر شد: حدود دو هزار تماس از 6 هزار تماس روزانه مربوط به اخبار سدمعبر و سدمعبرها در سطح شهر تهران عامل بسیار تأثیرگذار در ترافیک شهر تهران است.

وی با اشاره به تجهیز پلیس تهران به مرکز کنترل پیشرفته، خاطرنشان کرد: اکنون پلیس در تهران با هزار و 400 دوربین نظارتی در حال فعالیت است و هزار و 350 دوربین نیز تخلفات سرعت، سبقت غیرمجاز و رفتارهای خارج از عرف را کنترل می‌کنند.

5500 تقاطع مجهز به چراغ راهنمایی و رانندگی در تهران وجود دارد

رحیمی افزود: در تهران بیش از پنج هزار و 500 تقاطع دارای چراغ راهنمایی و رانندگی است و روزانه هزار و 200 نفر به ستادهای ترخیص مراجعه می‌کنند که پیش از دریافت خودرو باید آموزش لازم را ببینند و اگر آموزشهای لازم را نبینند، خودرو و موتورسیکلت تحویل آنها نمی‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه دو هزار نفر از رانندگان متخلف توسط پلیس آموزش می‌بینند، گفت: این افراد حدود 30 تا 45 دقیقه آموزش می‌بینند اما این موضوع نیز جزو وظایف پلیس نیست.

وی ادامه داد: پلیس راهور 230 نفر از افسرهای اجرائیات و کارشناسهای تصادف را به عنوان مربی تربیت کرده و این افراد نیز در حال فعالیت هستند و انجام این کارها رفتار حرفه‌ای است.

رحیمی یادآور شد: اعمال قانون باید به نحوی باشد به کسی ظلم نشود، این حق‌الناس است، نمی‌گویم برای راننده متخلف اعمال قانون نشود اما حتماً برای راننده متخلف اعمال قانون شود و این رفتار حرفه‌ای است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پیاده شدن افسر راهور از خودرو یک رفتار حرفه‌ای است، افسر راهور باید راننده متخلف را پیش از اعمال قانون به تخلفش آگاه کند و سپس اعمال قانون کند، نیاز به عصبانیت و اخم نیست.

وی خطاب به افسران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، متذکر شد: معنای رفتار حرفه‌ای آن است که بتوانیم سوانح و حوادث رانندگی در سطح شهر را کاهش دهیم، در صحنه تصادف پلیس باید ضمن درایت و شناسایی متخلف، نسبت به تسهیل عبور و مرور اقدام کند.

رحیمی افزود: معنای رفتار حرفه‌ای این است که گره‌های ترافیکی را شناسایی کنیم، باید با رفتار حرفه‌ای رضایت‌مندی مردم را از عملکرد پلیس بالا ببریم، در رفتار حرفه‌ای باید با قاطعیت با فرد متخلف برخورد کنیم.

اجازه نمی‌دهیم به پلیس تعدی شود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با تمام توان از همکاران دفاع کرده و اجازه نمی‌دهیم به مأموران حتی به یک سرباز کوچکترین تعدی شود.

وی افزود: مأموریتهای نیروی انتظامی در تمام بخشها سخت است اما مأموریت در پلیس راهنمایی و رانندگی از مابقی بخشها سخت‌تر است.

رحیمی تصریح کرد: در بین تمام بخشهای راهنمایی و رانندگی کشور نیز، مسئولیت کار در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به مراتب سخت‌تر است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه رفتارهای حرفه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی باید افزایش پیدا کند، گفت: پلیس به دنبال تعداد اعمال قانون نیست، نباید در اعمال قانون مدیون مردم شویم و دنبال نظم و انضباط‌بخشی هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.