| کد خبر: 185124 |

استاندار پایتخت خبر داد؛

رصد لحظه به لحظه ورودی و خروجی سدهای تهران همزمان با وقوع بارش‌ها

محسنی‌بندپی گفت: در حین وقوع بارش‌ها لحظه به لحظه آب ورودی و خروجی سد‌های استان تهران را کنترل کردیم.

تین نیوز
محسنی‌بندپی گفت: در حین وقوع بارش‌ها لحظه به لحظه آب ورودی و خروجی سد‌های استان تهران را کنترل کردیم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار پایتخت در جلسه‌ای که ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به بارشهای اخیر اظهار کرد: در بحران سیل اخیر تهران شرایطی را فراهم کردیم که بتوانیم به صورت تخصصی با این پدیده مقابله کنیم.

وی  بیان کرد: هماهنگی و ساماندهی قبل از وقوع بحران و نظارت حین بحران شرایطی را ایجاد کرد که شاهد خسارت جانی نباشیم.

استاندار تهران گفت: کاهش عوامل خطر برای به حداقل رساندن خسارت‌ها از موضوعاتی بود که سر لوحه استانداری تهران قرار گرفت.

محسنی بندپی تصریح کرد: یک هفته مانده به آغاز سال جدید شرایطی را ایجاد کردیم که همه جوی‌ها پاکسازی شوند و ظرفیت سد‌ها را برای نگهداری سیلاب‌ها خالی نگه داشتیم تا در مواقع بحران از آن استفاده کنیم.

 افزود: در سد‌های استان تهران همچون کرج، لتیان و طالقان شرایطی ایجاد کردیم تا ایمنی خود را در مقابله با سیل بالا ببریم و این اعتماد را داشته باشیم که اکر یک ماه هم باران بیاید سد‌ها سرریز نخواهند شد.

استاندار تهران با اشاره به ایجاد حوضچه‌های برداشت شن و ماسه در جنوب غربی و شهر‌های غربی استان تهران گفت: در شهر‌هایی همچون شهریار، قدس و ملارد توانستیم از این حوضچه‌ها به عنوان ذخایر آب‌های سطحی و روان استفاده کنیم و با رعایت نکات ایمنی و حفاظت این حوضچه‌ها را از آب پر کردیم.

محسنی بند پی‌تصریح کرد: در حین وقوع بارش‌ها لحظه به لحظه آب ورودی و خروجی سد‌ها کنترل می‌شد.

وی با اشاره به اظهارات غیر کارشناسانه تعدادی از افراد گفت: عده‌ای اظهارات غیر کارشناسانه‌ای همچون اینکه سد کرج در حال ریزش است و ... داشتند که صدا و سیما با ورود به موقع خود آرامش و اعتماد مردم را حفظ کرد.

محسنی بندپی ادامه داد: در چنین شرایطی دو تا مسئله باید رعایت شود؛ یک اینکه مردم را دچار تشویش نکنیم و دوم همکاری و مساعدت مردم را در دفع مشکلات و کاهش خسارت به همراه داشته باشیم.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: ما تهران را به ۴ منطقه، جنوب غربی، جنوب شرقی، جنوب و شرق تقسیم کردیم تا هریکی از معاونین استانداری نظارت و مدیریت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ریزش و فرسایش خاک را در استان تهران شاهد بودیم، گفت: این شرایط بیشتر در منطقه کن، فشم و رودبار قصران اتفاق افتاد.

استاندار تهران با بیان اینکه به استان‌های دیگر که درگیر سیل بودند نیز امدادرسانی شده است، مطرح کرد: ما به استان‌های درگیر سیل همچون استان‌های گلستان و لرستان امدادرسانی کردیم.

وی افزود: روز گذشته هم منطقه زیرآب مازندران هم دچار رانش زمین شده بود که درخواست بولدوزر و بیل مکانیکی شد و ما ارسال کردیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه کمک‌ها و حمایت‌ها هنوز تداوم دارد، گفت: تا جایی که بتوانیم موارد و اقلام مورد نیاز مردم سیل زده را تامین می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.