| کد خبر: 152747 |

◄ سهم کامیون‌ها در آلودگی هوای پایتخت چقدر است؟

محمدعلیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای شهر تهران، گفت: آمار سهم ۳۰ درصدی کامیون‌های فرسوده در آلودگی هوای تهران را از کجا آورده‌اید و مرکز این آمار کجا است؟

تین نیوز

 محمدعلیخانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل عمران شورای شهر تهران، گفت: آمار سهم ۳۰ درصدی کامیون‌های فرسوده در آلودگی هوای تهران را از کجا آورده‌اید و مرکز این آمار کجا است؟

علیخانی خطاب به رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست که در جلسه امروز شورای شهر تهران حضور داشت، گفت:۷۰ درصد آلودگی در پایتخت مربوط به خودروها است، بنابراین در ارائه آمار دقت کنید.

به گزارش مهر، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت‌محیط‌زیست در پاسخ به علیخانی، گفت: اینکه آمار ۳۰ درصد از کجا آمده همکاران ما در سازمان آمار بالای ۵۱ درصد را به ما گزارش دادند، اما چون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته بودند ۳۰ درصد است، ما همان را عنوان کردیم. بنابراین شما ببینید تردد ۱۵ هزار کامیون در شهرتهران چه وضعیتی ایجاد می‌کند و با ۳ میلیون موتور سیکلت مقایسه کنید.

وی ادامه داد: شهرداری‌تهران سالانه نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد بودجه دارد، این در حالی است که کل بودجه سازمان محیط‌زیست کشور ۵۰۰ میلیارد تومان است. پس شهرداری اگر در مسئله آلودگی‌تهران کمک کند، به ما در رفع آلودگی کشور یاری رسانده است.

پیش از این عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست عنوان کرده بود که 51 درصد از سهم آلودگی هوای تهران به دلیل تردد شبانه کامیون‌ها در سطح شهر است. او گفته بود: «بیش از ۵۱ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون‌هایی است که شبانه در تهران تردد می‌کنند و کنترل چندانی هم نمی‌شوند. کامیون‌هایی وارد تهران می‌شوند که عمری بیش از 20 سال دارند و باید نوسازی شوند، قطعاً باید تدبیری اندیشیده شود که کامیون‌ها با عمری بالغ بر  30 و 40 ساله به تهران وارد نشده و به این ترتیب یکی از منابع بزرگ آلاینده در شهر تحت کنترل درآید.»

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.