| کد خبر: 146876 |

مسافرکش‌های شهرستانی عامل بند آمدن خیابان‌های پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت مهاجرت به این شهر گفت:

تین نیوز
 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت مهاجرت به این شهر گفت:

اکنون شاهد تردد مسافرکش‌های شهرستانی هستیم که برای کار به پایتخت آمده و بر مشکلات شهری دامن زده‌اند.

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در رابطه با مسائل مربوط به حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: حل مشکل ترافیک نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و خود مردم است، چراکه ما شاهد بودیم که در تمام عرصه‌ها بدون همکاری دستگاه‌ها و مردم کاری پیش نمی‌رود. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت خاص و مختصات گسترده شهر تهران ادامه داد:

کلانشهر تهران با مساحت بیش از 700کیلومترمربع از ابتدا براساس روابط شهری و اصول شهرسازی شامل معابر، دسترسی به خدمات عمومی، آموزشی، درمانی، بهداشتی و هر آنچه در یک شهر لازم است، ساخته نشده است. وی افزود: این شهر تا به امروز با همین زیرساخت‌ها گسترش پیدا کرده و مهاجرت نیز به آن افزوده شده و علاوه بر اضافه شدن جمعیت مرکز، جمعیت حاشیه آن رشد زیادی داشته است.

علیخانی با اشاره به اینکه برای مدیریت و رفع مشکلات این وضعیت طی سال‌های گذشته کارهای بسیاری انجام شده، بیان کرد: ما نمی‌خواهیم بگوییم مدیریت شهری در سالیان گذشته تلاش نکرده و قرار است که با شهردار جدید معجزه رخ دهد، اما یک سؤال مطرح می‌شود که چرا با وجود این همه تلاش و هزینه، مشکلات حل نشده است؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در مورد علل حل نشدن معضل ترافیک افزود: یک مورد آن اقتصاد بیمار کشور است که باعث افزایش مهاجرت به پایتخت شده و شهر تهران و شهرداری باید تقاص آن را پس دهند. وی ادامه داد: از شهرستان‌ها برای مسافرکشی و کارهای مختلف به تهران می‌آیند که این مهاجرت‌ها تبعات اجتماعی و اقتصادی دارد. علیخانی اضافه کرد: تعداد خودروهایی که زیرنظر 2شرکت در حوزه تاکسی اینترنتی در تهران فعالیت می‌کنند به 100هزار دستگاه رسیده، درحالی‌که آمار خودروهای کل سیستم تاکسیرانی تهران با زیرمجموعه‌هایش به 80هزار دستگاه تاکسی نمی‌رسد.

 
 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 0

    با سلام وقتی تمام امکانات در تهران و شهرهای بزرگ جمع شده انتظاری بیش از این نباید داشت. اگر امکانات عادلانه توزیع شود نیازی به مهاجرت به شهرهای بزرگ نیست.