| کد خبر: 175384 |

◄ ممنوعیت ورود بدون ویزای ایرانی‌ها به صربستان پیش از زمان مقرر

مسئول دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و تجارت صربستان در ایران به مسافرانی که بلیت صربستان دارند درباره جلوگیری از ورودشان به فرودگاه صربستان هشدار داد.

تین نیوز

مسئول دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و تجارت صربستان در ایران به مسافرانی که بلیت صربستان دارند درباره جلوگیری از ورودشان به فرودگاه صربستان هشدار داد؛ چرا که به گفته این مقام مسئول، از 25 مهرماه ورود ایرانی‌ها بدون ویزا به این کشور ممنوع است اما «ممکن است که پیش از این موعد نیز از ورود ات

به گزارش تین‌نیوز، یعقوب قاسمی به ایسنا گفته که: با توجه به اعلام رسمی در روزنامه این کشور مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانی‌ها بدون ویزا، احتمال آن‌که پیش از تاریخ اعلام شده از ورود اتباع ایرانی به فرودگاه صربستان جلوگیری شود، زیاد است.

وزارت کشور صربستان قانون اجباری شدن اخذ ویزا برای ورود به صربستان برای ایرانی‌ها  را از ۱۷ اکتبر (25 مهر) در مرزهای ورودی‌اش اجرا می‌کند و حالا گردشگران ایرانی که برای سفر به صربستان تور خریده‌اند باید برای ورود به این کشور ویزا بگیرند.

 دولت صربستان به دلیل آنچه «فشار و نارضایتی کشورهای همسایه‌اش از مهاجرت غیرقانونی شهروندان ایرانی» عنوان شده، تصمیم به برقراری مجدد شرط دریافت ویزا برای سفر ایرانیان به این کشور از 25 مهرماه گرفته است.

قاسمی به قوانین سخت‌گیرانه‌ای بر صدور ویزا پیش از لغو آن اشاره کرد و گفت: با برقراری دوباره قانون ویزا از سوی دولت صربستان، حتما تدابیر سختگیرانه‌تری در صدور روادید برای اتباع ایرانی اعمال خواهد شد.

صربستان که یکی از کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپاست در شهریور سال گذشته اعلام کرد که شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور نیاز به ویزا ندارند. دولت صربستان هدف از برداشتن روادید برای ایرانیان را توسعه گردشگری و تسهیل سفر سرمایه‌گذاران بالقوه به این کشور عنوان کرده بود.

در اسفند پارسال، ایران‌ایر اولین پرواز مستقیم تهران- بلگراد را برقرار کرد. پس از اولین پرواز، همه پروازهای این شرکت هواپیمایی تا ماه تیر ۹۷ به سرعت رزرو شدند. تقاضای سفر به صربستان چنان بالا بود که به زودی خبری راجع به تصمیم‌گیری یک شرکت هواپیمایی دیگر برای برقراری پرواز مستقیم از تهران به بلگراد منتشر شد.

حال گویا صربستان با مشکلی روبرو شده که به نوشته عبارت از این است که برخی از مسافرانی که از تهران به بلگراد سفر می‌کنند، پرواز برگشت‌شان را از دست می‌دهند و سپس یا در صربستان درخواست پناهندگی می‌دهند یا از طریق مسیر بالکان خود را به آلمان و فرانسه می‌رسانند.

حالا و با تحولات جدید، سفر به صربستان بدون نیاز به ویزا، برای ایرانیان امکان‌پذیر نیست. موضوعی که بار دیگر اعتبار پاسپورت ایرانی را کاهش می‌دهد و فرصت رونق مسافرت هوایی نیز از دست رفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.