| کد خبر: 272386 |

نگاه سیاسی به نرخ تعرفه لوکوموتیو در ادوار گذشته

صاحبان بار هزینه حمل ونقل ریلی را از ۱۵ درصد به یک درصد کاهش دادند.

تین نیوز

نماینده مالکان لوکوموتیو و دبیر کارگروه لوکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با بیان اینکه در گذشته به نرخ لوکوموتیو از جنبه سیاسی نگاه شده است، تصریح کرد: نگاه سیاسی به موضوع نرخ تعرفه لوکوموتیو باعث شد تا مدیران اسبق با فرافکنی یا آن را به شورای رقابت یا به وزارت راه و شهرسازی یا جای دیگر ارسال کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، بهیار صنوبری مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس و نماینده مالکان لوکوموتیو و دبیر کارگروه لکوموتیو انجمن صنفی حمل و نقل ریلی با انتقاد از عملکرد مدیران عامل سابق راه آهن در رسیدگی به مشکلات مالکان لوکوموتیو، گفت: متاسفانه مدیران عامل سابق راه آهن به موضوعات لوکوموتیو نگاه اقتصادی نداشتند.

صنوبری اظهار کرد: هر چند زنده ماندن بخش خصوصی در سرمایه گذاری لوکوموتیو و ادامه دادن این مسیر کاملا به نرخ تعرفه بستگی دارد؛ اما در گذشته، به نرخ تعرفه لوکوموتیو از جنبه سیاسی نگاه شده است.

وی تصریح کرد: مدیران عامل اسبق راه آهن به موضوع نرخ تعرفه لوکوموتیو بیشتر به دید سیاسی نگاه می کردند و عملا این موضوع باعث می شد تا موضوعات اقتصادی کنار گذاشته شده و به آن توجه لازم انجام نشود.

صنوبری تاکید کرد: نگاه سیاسی به موضوع نرخ تعرفه لوکوموتیو باعث شد تا مدیران اسبق با فرافکنی یا آن را به شورای رقابت یا به وزارت راه و شهرسازی یا جای دیگر ارسال کنند تا بدین گونه از تعیین نرخ عادلانه تعرفه شانه خالی نمایند.

مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس خاطرنشان کرد: به همین جهت است که امروزه شاهد این هستیم که در حالی، صاحبان بار و کالا نرخ های شان را مرتب افزایش می دهند؛ اما نرخ لکووموتیو و نرخ حمل و نقل راه آهن به طور سالانه تعیین می شود که این موضوع عین ظلم مضاعف است.

وی با بیان اینکه مالکان لوکوموتیو خواهان تعیین نرخ تعرفه متناسب با هر فصل و به طور ۳ یا ۴ ماهه هستند، عنوان کرد: خوشبختانه مدیرعامل راه آهن نیز به همین نتیجه رسید و در سال گذشته این اتفاق افتاد و هم سهم راه آهن و هم سهم لکوموتیو افزایش پیدا کرد.

صنوبری تصریح کرد: به این ترتیب صاحبان بار نیز هزینه های حمل و نقل ریلی را در قیمت تمام شده شان خواهند دید و آن را لحاظ خواهند کرد. اکنون عددی که این شرکت ها از مجموع درآمد خود بابت هزینه حمل و نقل ریلی پرداخت می کنند، از ۱۵ درصد سال های گذشته، به ۷ و بعد ۶ و بعد به ۳ و در حال حاضر به یک درصد رسیده است.

به گفته مدیرعامل نیروی کشش ریلی پرس، سرکوب نرخ تعرفه لوکوموتیو به قیمت از بین رفتن این صنعت تمام می شود.

حجم ویدیو: 76.13M | مدت زمان ویدیو: 00:06:43 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.