| کد خبر: 264011 |

حمل ونقل نازپرورده جاده ای اجازه نفس کشیدن به ریل را نداده است

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی با بیان "به خاطر نازپروردگی حمل ونقل جاده ای، حمل ونقل ریلی نتوانسته خیلی نفس بکشد"گفت:امروز گازوئیل با قیمت تقریبا صفر فروخته می شود.

تین نیوز

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی با بیان "به خاطر نازپروردگی حمل ونقل جاده ای، حمل ونقل ریلی نتوانسته خیلی نفس بکشد"گفت:امروز گازوئیل با قیمت تقریبا صفر فروخته می شود.

​به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سبحان نظری دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی با بیان این که گازوئیل با قیمت تقریبا صفر فروخته می شود و سهمی در کرایه حمل ندارد، اظهار کرد: فرض کنیم فردا بیدار شدیم دیدیم قیمت گازوئیل 2000 تومان شده است. چه اتفاقی برای کرایه حمل می افتد؟

وی ادامه داد: در حمل ونقل ریلی 14 تومان اضافه می شود، یعنی 600 تومان 614 تومان می شود. اما به قیمت حمل جاده ای 84 تومان اضافه می شود یعنی 734 تومان. اگر نرخ گازوئیل 16 هزار تومان شود، یعنی تقریباً 32 سنت دلار. می دانیم  در کشورهای اطراف 3 برابر این نرخ گازوئیل به فروش می رسد.

وی افزود: در این صورت کرایه حمل ریلی ناشی از گران سازی ازوئیل 712 تومان افزایش می یابد یعنی تقریباً 17 درصد. کرایه حمل ونقل جاده ای از 650 تومان فعلی به 1322 تومان افزایش می یابد.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی به مثالی اشاره کرد و گفت: فرض کنیم در یک مسیر 1000 کیلومتری (سنگان-مبارکه) یک تن با کامیون 650 هزار تومان (قیمت کنونی گازوئیل)، اما در صورت افزایش نرخ گازوئیل به 16 هزار تومان کرایه یک میلیون و 300 هزار تومان می شود.

نظری بیان کرد: این نشان می دهد کم مصرف بودن ریل را به رخ حمل ونقل جاده ای می کشد. نتیجه گران سازی قیمت سوخت چه می شود؟ اگر از قبل برای آن آماده نشده باشیم نتیجه این می شود که رانندگان به طرق مختلف درخواست افزایش قیمت می کنند.

وی تصریح کرد: الان صنعت ریلی 4 برابر مقدار بار کنونی حمل شده از طریق ریل، تقاضا برای حمل داریم، اما این ظرفیت در شبکه ریلی وجود دارد. در اصطلاح بار ریل پسند 4 برابر مقدار کنونی است.

وی به تعداد ناوگان مورد نیاز و کمبود کنونی در شبکه ریلی اشاره و اظهار کرد: به خاطر نازپرورده بودن بخش حمل ونقل جاده ای، بخش حمل و نقل ریلی نتوانسته خیلی نفس بکشد. حمل ونقل ریلی توجیه پذیری زیادی برای سرمایه گذاران نداشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 4 2

    حمل نقل ریلی در دوران اصلاحاتی ها بخصوص زمان پورسید آقایی این مسابقه رو به جاده باخت تو دوران فلاکت بار 92تا 400راه آهن صد سال عقب افتاد و بخاطر بی لیاقتی مدیران ارشد و میانی اش حتی کاشته های مدیران دلسوز قبلی مثل افشار هم نابود شد