| کد خبر: 259395 |

مدیرعامل راه‌ آهن در پاسخ به شرکت‌ ها، آنها را جریمه می‌کند

کمبود لکوموتیو ۹۰۰ قطار مسافری، ۳۵۰ هزار بلیت را حذف کرد + سند

به دلیل کمبود لکوموتیو در بخش حمل و نقل بار هم با افت وحشتناک جابه جایی ها مواجه هستیم و به دلیل کمبود لکوموتیو مدت انتظار سیر هر واگن باری به دو ماه رسیده است.

تین نیوز

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه مدیرعامل راه آهن نه تنها توجهی به مشکلات موجود و درخواست شرکت ها برای وصول مطالبات 10 ماهه گذشته توجهی نمی کند بلکه با شرکت لجبازی کرده و آنها را مشمول جرایم سنگین کرده است، گفت: به دلیل کمبود لکوموتیو در بخش حمل و نقل بار هم با افت وحشتناک جابه جایی ها مواجه هستیم و به دلیل کمبود لکوموتیو مدت انتظار سیر هر واگن باری به دو ماه رسیده است.

گزارش جنجالی روز را بخوانید؛

◄ بی توجهی به لکوموتیوسازان داخلی و بی برنامه گی در واردات لکوموتیو

◄ پاسخ به منتقدان و ابهامات ساخت راه آهن رشت آستارا

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سبحان نظری با بیان اینکه حمل و نقل ریلی با بحران لکوموتیو مواجه است و کمبود لکوموتیو باعث افت قابل توجه آمار جابه جایی بار و مسافر شده است، اظهار داشت: به دلیل نبود لکوموتیو کافی در دسترس شرکت ها، تنها در بخش مسافری حدود 922 قطار در طول 45 روز نیمه دوم تابستان از برنامه حرکت قطار حذف شده است. به عبارت دیگر بیش از 900 قطار و بیش از 350 هزار بلیت از برنامه حرکت قطارهای مسافری نیمه دوم تابستان حذف شد و تنها  در کمتر از دو ماه حدود 140 میلیارد تومان از درآمد شرکت های ریلی از دست می رود.

 

ی ادامه داد: در بخش حمل و نقل بار هم با افت وحشتناک جابه جایی ها مواجه هستیم و به دلیل کمبود لکوموتیو مدت انتظار سیر هر واگن باری به دو ماه رسیده است، یعنی یک واگن پس از بار گیری برای حرکت باید دو ماه در صف لکوموتیو بماند.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه هم لوکومتیو های شرکت های خصوصی و هم لکوموتیو های دولتی آب رفتند، گفت: در این باره در قالب نامه ای به راه آهن هشدار دادیم اما توجهی نکردند و پس از بی محلی راه آهن به اخطارهای و درخواست های انجمن، نامه را به وزیر راه و شهرسازی ارایه دادیم.

نظری تاکید کرد: تنها در بازه زمانی اردیبهشت ماه تا تیرماه ظرفیت لوکومتیو مشغول به کار در شرکت های بخش خصوصی به کمتر از 50 درصد رسید و از 175 دستگاه لوکومتیو مشغول به کار در حال حاضر حدود 80 لکوموتیو مشغول کار هستند یعنی ظرفیت به حدود 48 درصد رسیده است.

وی افزود: بخشی از این لکوموتیو ها از رده خارج شدند اما بخشی از آنها در سوانح اخیر از بین رفتند و واقعیت این است که تعداد سوانح ریلی به ویژه بخش باری اخیرا به شدت افزایش یافته که نمونه آن سانحه چند روز گذشته در هرمزگان بود که متاسفانه جان لکوموتیوران را گرفت.

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل ریلی با اشاره به بدهی های راه اهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ها گفت: وقتی راهآهن بدهی را به شرکت ها پرداخت نمی کند، شرکت ها نمی توانند نسبت به تعمیرات ناوگان لکوموتیوی اقدام کنند و لکوموتیو سالم داشته باشند و حتی توان پرداخت حقوق کارکنان را هم نخواهند داشت.

نظری با بیان اینکه واقعیت این است که حمل و نقل ریلی دیگر اولویت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیست و بخش خصوصی هم در آخر لیست پرداخت های راه آهن قرارگرفته است، اظهار داشت: از آبان ماه سال 1401 تا به امروز راه آهن به شرکت های خصوصی بدهکار است  در حالی که هزینه شرکت ها در این مدت افزایش پیدا کرده است و بابت این بدهی ها دیرکردی هم قرار نیست پرداخت شود. راه آهن تنها بابت تعمیر لکوموتیوهای دولتی به شرکت مپنا حدود 3 هزار میلیارد تومان بدهکار است.

وی تاکید کرد: هر چند که به دفعات این مشکلات را به شرکت راه آهن اعلام کردیم اما مدیرعامل نه تنها توجهی نمی کند و به  مشکلات موجود و درخواست شرکت ها برای وصول مطالبات 10 ماهه گذشته محلی نمی دهد بلکه با شرکت لجبازی کرده و آنها را مشمول جرایم سنگین کرده است و امروز با این وضعیت با بحران نارضایتی سرمایه انسانی در مجموعه راه آهن مواجه هستیم.    

نامه انجمن ریلی به راه آهن 1

نامه انجمن ریلی به راه آهن 2

نامه انجمن ریلی به راه آهن 3

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مروجی 3 0

    با این اوضاع و قرار دادی که تازگی ها بسته شده فکر نکنم زینمسی باقی بماند و به سر نوشت آلستوم ها می پیوندد
    دادن به شرکتی که اصلا تجربه تعمیر و نگهداری زینمس ها ندارد

  • ابن الرضا 0 0

    واگن های قدیمی را بکاراندازید واگن های 6نفره و8نفره
    ولی وپلاستیکی فراوانی در ایستگاه های موجود است که برای مسیرهای نزدیک مناسب است قبلاً درمسیرتهران مشهد استفاده می شد

  • ناشناس 2 0

    میریم جاده مهم نیست

  • ناشناس 1 0

    وضعیت معیشتی پرسنل شرکتهای مسافری واقعا اسفناک است . نمونه بارز و مشخص آن شرکت رجاست ...

  • مجیدی 1 0

    همه بلیط های قطار در روز اول پیش فروش میشود حتی گران ترینش نایاب است این وضعیت تا کی ادامه دارد فقط میگویند امیدوار به اینده کشور باشید

  • ناشناس 1 0

    شما تولید کننده بودید چی شد هر روز یک دروغ بر ملا میشه

    • ناشناس 0 1

      توی شعار تولید کننده ایم.

      توی واقعیت پیچ و مهره باید وارد کنیم.

      وقتی پراید بعد ۳۰ سال ، توی امار گمرک لنت ترمز هم جزو وارداتی ها هست! ۲۰۰۰ دلار ارز بری میبرد .


      کدام تولید داخلی؟؟ در دنیای خیال صداوسیما و مسئولین!!

  • محمد 1 1

    با این وضعیت ایران چگونه می تواند و چگونه می خواهد در کریدور شمال جنوب فعال باشد. مسئولین فقط شعار می دهند