| کد خبر: 258720 |

با تاخیر 10 ماهه در پرداخت مطالبات لکوموتیوداران

◄ شرکت راه آهن کمر شرکت های ریلی را شکست!

در پی پرداخت نشدن مطالبات لکوموتیوداران و کاهش ظرفیت ناوگان لکوموتیو کشور، شرکت های ارائه دهنده خدمات نیروی کشش با مشکلات کمرشکنی مواجه شده اند که حیات کسب وکار آنها را تهدید می کند.

تین نیوز

در پی پرداخت نشدن مطالبات لکوموتیوداران و کاهش ظرفیت ناوگان لکوموتیو کشور، شرکت های ارائه دهنده خدمات نیروی کشش با مشکلات کمرشکنی مواجه شده اند که حیات کسب وکار آنها را تهدید می کند.

به گزارش تین نیوز مدیرعامل یکی از شرکت های لکوموتیوی در پاسخ به این پرسش که پرداخت نشدن مطالبات چه تاثیری بر کسب وکار این شرکت ها داشته است، می گوید: این سوال جالبی است! از این بابت که مثلا از یک راننده رالی سوال کنند اگر شما ماشین نداشته باشی چه تاثیری در فعالیت شما دارد! دقیقا چیزی وجود ندارد که دیگر راجع به آن وارد صحبتی شد .

وی افزود: شرکت الوند نیرو در زمره اولین شرکتهایی است که با سرمایه گذاری در تامین لکوموتیو از سال 92 فعالیت اصلی خود را  در زمینه حمل بار ریلی آغاز کرده است. این شرکت با اعتمادی که به بدنه حاکمیتی داشته تمامی سرمایه گذاری خود را درسبد لکوموتیو قرار داده است. این واقعا ریسک بزرگی است از دو بابت؛ اول اینکه تمامی فعالیت این شرکت صرفا معطوف به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بعنوان مشتری منحصر بفرد شده و دوم اینکه نقد پذیری این سرمایه گذاری تقریبا نزدیک به صفر است و ما ملزم هستیم تا با تمامی شرایط چه سخت و چه بحران مسیری برای ادامه حیات بیابیم.

این فعال صنعت ریلی می افزاید: شما با این فرضیات چه چیزی را متصور می شوید؛ اینکه سرمایه گذاری 1000 میلیاردی کرده اید، تنها محل درآمد شرکت از محل عملکرد لکوموتیو است، هزینه های نگهداری این تجهیز گران قیمت و دلاری است و عملیات نگهداری آن روزانه است (روزانه دلار خرج می شود )، ضمنا تامین اغلب نهاده های آن نقدی است.

حسینی ادامه می دهد: همه این مشکلات را در یک کفه قرار دهید، در کفه دیگر چه دارید، یک تعرفه دستوری و طلبی که پس از ده ماه از محقق شدن آن توسط تنها مشتری انحصاری شما  تاکنون پرداخت نشده و البته این ضایعه را نیز اضافه نمایید که قدرت آن نقدینگی ده ماه پیش درحال حاضر چه اثری دارد که قطعا قدرت اثر آن کاهش بسیار و جبران ناپذیری داشته است.

مدیرعامل الوند نیرو تصریح می کند: بطور مختصر ادامه این روند بدلیل تاثیر نمایی همانند دومینو خواهد بود و کلا شرکت های ریلی کشور را زمین گیر خواهد کرد؛ یعنی لکوموتیوها بدلیل نبود نقدینگی از حرکت باز می ایستند و با خواب لکوموتیو درآمد عملیاتی شرکت کاهش می یابد و با کاهش درآمد عملیاتی، نقدینگی کاهش می یابد و این روند حرکت به سمت تباهی شرکت است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 3

    این جور حرفها را سالهاست که در دوران مدیران مختلف راه اهن دارند میزنند

  • ناشناس 9 8

    آیا خدای نکرده حاکمیت بی غیرت شده است؟ چرا صدای ریختن آوارها را در فندانسیون ساختمان اقتصاد کشور و از جمله در راه آهن بینوا نمیشنود؟
    چرا هیچکس حاضر نیست زودتر این بحران های فزاینده را در بخش ریلی متوقف سازد؟
    از افت شدید و بی‌سابقه حمل بار بگوییم یا از آمارسازی جعلی و دروغین مبنی بر رکوردزنی در حمل مسافر؟ از سوانح بزرگ و مکرر با خسارات پانصد میلیارد تومانی که اخبار آنها پنهان میشود تا به گوش مقامات بالاتر نرسد بگوییم یا از نارضایتی شدید پرسنل بخاطر رفتارهای زننده مدیرعامل و امر بمعروف کردنهای ناشیانه خانواده پرسنل و ریختن آبروی ایشان به بهانه اندکی ایراد در حجاب و بیرون کردنشان از شهرک رفاهی خزرآباد؟

  • ناشناس 1 5

    شما جیب ماره نزن