| کد خبر: 259382 |

کاهش سرعت سیر قطار باری به کمتر از سه کیلومتر در ساعت

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌ های حمل و نقل ریلی از کاهش سرعت سیر قطارهای باری به کمتر از ۳ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: این موضوع تاثیر منفی روی ترانزیت ریلی خواهد گذاشت.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی از کاهش سرعت سیر قطارهای باری به کمتر از ۳ کیلومتر در ساعت خبر داد و گفت: این موضوع تاثیر منفی روی ترانزیت ریلی خواهد گذاشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سبحان نظری افزود: طلب شرکت های حمل و نقل ریلی بار و مسافر از راه آهن به ده ماه رسیده است و راه آهن به بهانه کمبود بودجه، تمایلی به پرداخت این طلب ها ندارد.

وی افزود: متاسفانه شرکت های مالک لکوموتیو در دو ماه اخیر مجبور شدند لکوموتیوها را زمین گیر کنند و چون سرمایه ای برای نگهداری لکوموتیو، تامین روغن، فیلتر و قطعات یدکی ندارند، این زمین گیری سرعت سیر قطارهای باری و مسافری را بیش از پیش کاهش داده است.

نظری با بیان اینکه مسئولان راه آهن پاسخگوی نامه های بخش خصوصی نیستند افزود: مدیرعامل راه آهن با بخش خصوصی ضدیت دارد و تشکل های صنفی را به رسمیت نمی شناسد و ما به دفعات با مجلس و وزارت راه و شهرسازی درباره مشکلاتمان مکاتبه داشتیم، اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی تاکید کرد: هم اکنون سرعت سیر قطارهای باری به زیر سه کیلومتر در ساعت رسیده است و یک واگن باری بطور متوسط در روز ۶۰ کیلومتر سیر دارد که این کاهش سرعت به تولید برخی محصولات صنعتی از جمله فولاد ضربه می زند و ترانزیت ریلی هم تقریبا تعطیل خواهد شد.

نظری با بیان اینکه این مشکلات، دامن گیر سفرهای اربعین نیز خواهد شد یادآور شد: مسئولان راه آهن تعداد زیادی از لکوموتیوهای باری را به بخش مسافری منتقل کرده اند که باعث سقوط میزان حمل بار شده است.

وی افزود: امسال در مقایسه با سه سال گذشته افت ۳۰ درصدی را در حمل بار از طریق ریل تجربه خواهیم کرد و این درحالی است که برخلاف هدف توسعه ناوگان واگن باری و شبکه حمل و نقل ریلی، در ۲ ماه اخیر تعداد لکوموتیوهای فعال از ۱۷۵ دستگاه به ۸۰ دستگاه لکوموتیو رسیده است.

نظری خاطر نشان کرد: دسترسی اتوماسیون اداری بین انجمن صنفی و راه آهن که سال ها برقرار بود، قطع شده و راه آهن، نامه های ستادی خود را از طریق پست ارسال می کند که حدود یک هفته زمان می برد در صورتی که فاصله راه آهن تا انجمن تنها ۱۰ کیلومتر است و این ها به دلیل رویه های لجبازانه مدیر ارشد راه آهن با بخش خصوصی است.

وی گفت: راه آهن در سال جاری، هم از لحاظ بار و هم در بخش مسافری به شدت افت کرده است و با ادامه این وضعیت، به احتمال قوی سوانح بزرگی در آینده در راه آهن خواهیم داشت همان طور که هم اکنون نیز هر هفته، یک یا دو سانحه پر خسارت داریم.

وی افزود: به طور مثال یک ماه پیش هم یکی از قطارهای باری در بندرعباس از مسیر خارج و وارد مجتمع فولاد هرمزگان شد که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به همراه داشت و در نتیجه این حادثه، لکوموتیو ران نیز فوت کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 1

    آمار عملکرد این دوره از راه آهن واقعا قابل دفاع نیست.
    رییس جمهور باید هر چه زودتر مدیرعامل راه آهن را تغییر دهد.
    دلیل اینکه میگویم رییس جمهور باید این تصمیم را بگیرد و نه وزیر راه و معاون اول، این است که الان دیگر همه مرتبطین بخش ریلی میدانند که هم مرحوم رستم قاسمی و هم بذرپاش وزرای اخیر راه و شهرسازی و هم معاون اول یعنی آقای مخبر قصد تغییر مدیرعامل راه‌آهن آقای میعاد صالحی را داشته اند اما زورشان به تصمیمگیران پشت پرده نرسیده است. بنابراین الان این تغییر فقط در اختیار رییس جمهور است.