| کد خبر: 232643 |

مدیر کل بنیاد مسکن اردبیل خبر داد

◄ ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل خبر داد.

تین نیوز

اردبیل - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش تین نیوز، فرهاد سبحانی اظهار کرد: برای احداث این واحدها 30 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده تا با همراهی خیرین و سایر نهادها واحدهای مسکونی محرومان تکمیل و در اختیار آنها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ما یک‌هزار و هشتصدومین واحد مسکن محرومان را در هفته‌های گذشته به بهره‌برداری رساندیم و قرار است تا دو ماه آینده همه سه هزار واحد مسکن محرومان تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی از مقاوم‌سازی 56 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: با ابلاغ سهمیه‌های سالانه نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی با سرعت به انجام می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به روند احداث مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر 100 هزار نفر اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان‌های استان اردبیل یک‌هزار و 520 واحد بوده که در خلخال احداث 140 واحد، مشگین‌شهر 160 واحد و پارس‌آباد نیز 120 واحد شروع شده است.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در مرحله اول ساخت 10 واحد در سرعین،‌ 60 واحد در نیر و 12 واحد نیز در نمین آغاز شده که در دور جدید ثبت‌نام‌ها متقاضیان بیشتری مدارک لازم را ارائه کردند که انتظار می‌رود با پایش هر چه سریعتر نسبت به واگذاری زمین و شروع آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها به صورت گروهی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ما هیچ مشکلی را در احداث طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان نداریم و به اندازه کافی زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد تا احداث واحدها به صورت گروهی در شهرهای مختلف با حمایت بنیاد مسکن و پرداخت تسهیلات انجام شود.

 

رتبه اول بانک مسکن در پرداخت تسهیلات با 30 هزار میلیارد ریال

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل نیز در این جلسه اضافه کرد: بانک مسکن استان اردبیل در بین 12 مدیریت هم رتبه خود جایگاه اول را در پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن مهر داشته است.

ابوالفضل کوهی‌فر بیان کرد: ما در مقایسه با سایر استان‌های همتراز موفق شدیم برای 62 هزار واحد مسکن مهر تسهیلات پرداخت کنیم که به غیر از یک‌هزار و 300 واحد فروش اقساطی سایر واحدها به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: استان اردبیل استانی پیشرو در عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن بوده و ما در بخش تسهیلات‌دهی رتبه اول را در سطح استان با پرداخت 30 هزار میلیارد ریال منابع شاهد بودیم.

مدیر شعب بانک مسکن استان اردبیل اظهار کرد: پنج برابر منابع بانک مسکن در سال‌های اخیر تسهیلات پرداخت شده و همچنان در کنار اداره کل راه و شهرسازی استان برای تولید طرح اقدام ملی مسکن هستیم تا بخشی از دغدغه‌های خانواده‌ها برطرف شود.

کوهی‌فر از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی خواست تا تمامی حساب‌های ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی را در بانک مسکن مستقر کرده تا کارکنان این ادارات از منابع و پس‌انداز خود در این بانک در جهت بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.