| کد خبر: 231894 |

طی ۳۱ سال ۶۰ هزار واحد مسکونی احداث و در بازار عرضه کردیم

گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام کرد: این شرکت در مدت زمان فعالیت ۳۱ ساله خود تا کنون بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تولید کرده و تمامی آن تحویل خریداران محترم کرده است.

تین نیوز

گروه سرمایه گذاری مسکن اعلام کرد: این شرکت در مدت زمان فعالیت ۳۱ ساله خود تا کنون بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تولید کرده و تمامی آن تحویل خریداران محترم کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری با عنوان «دستور یک مقام بانکی به شرکتهای تابعه: تامی توانید زمین ذخیره کنید»، گروه سرمایه گذاری مسکن توضیحاتی ارسال کرد که به شرح زیر است.

شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه ساز کشور و بازوی اجرایی بانک مسکن همسو با سیاست‌های کلان دولت و بانک در راستای تأمین بخشی از مسکن اقشار میان درآمدی جامعه اقدام به ساخت واحدهای مسکونی ویژه جامعه هدف می‌کند در مدت زمان فعالیت ۳۱ ساله خود تاکنون بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تولید کرده و تمامی آن تحویل خریداران محترم نموده است.

این موضوع حقیقت دارد که این شرکت به منزله بازوی اجرایی بانک مسکن و در راستای سیاست پیش گفته، در ششم اردیبهشت سال ۱۳۶۹ از سوی بانک مسکن تأسیس شده است، اما این شرکت از همان بدو تأسیس و با استناد قانون تجارت دارای یک هویت اقتصادی مستقل و دارای هیئت مدیره بوده و بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده و همسو با سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن عمل کرده است.

البته با ثبت پذیرش این شرکت در سازمان بورس و اوراق بهادار با نماد «ثمسکن» از سال ۱۳۸۴، این شرکت به عنوان یک فعال اقتصادی اثر گذار در سپهر اقتصادی کشور دارای سهامداران عمده و خرد فراوانی است که می‌بایست حافظ منافع ایشان بوده و همواره تمامی استانداردهای مالی حکم در سازمان بورس و مبتنی بر شفافیت را رعایت کرده که این موضوع چندین مرتبه با قدردانی از سوی نهادهای نظارتی مورد تصدیق قرار گرفته است.

اما در سال ۱۴۰۰ و پس از انجام تغییرات مدیریتی ناشی از تصمیم هیئت مدیره شرکت، جناب آقای دکتر یاسر امامی در نشست هم اندیشی مدیران گروه به تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا و به صورت مجازی برگزار شده بود، سیاست‌های جدید در روند ادامه فعالیت شرکت را تبیین و ابلاغ کردند.

در این میان، بر هیچ کس پوشیده نیست که بازار مسکن کشور با توجه به جهش‌های قیمتی رخ داده در سال‌های گذشته، هم اکنون در دوران رکود به سر می‌برد که می‌تواند منافع سهامداران شرکت را با تهدید مواجه کند که مدیر عامل محترم شرکت برای رفع این دغدغه و در راستای تأمین منافع سهامداران، در این هم اندیشی بر ایجاد یک راهبرد بلندمدت با هدف فعالیت‌های آتی شرکت تاکید کرده است و عین عبارت «وی در ادامه، راهکار مقابله با رکود بازار مسکن را تعریف پروژه‌های مشارکتی دانست و تصریح کرد: تمامی شرکت‌ها باید موضوع افزایش ذخیره زمین را به عنوان یکی از مهمترین مأموریت‌های خود در دستور کار قرار دهند؛ زیرا حاکم شدن دوران رکود می‌تواند شرایط خرید زمین را تسهیل کند و ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.» استفاده کرده است.

اما آن رسانه در حالی که در داخل متن گزارش این موضوع را به صورت دقیق و عین این عبارت منعکس کرده، اما به منظور دیده شدن خبر، از شیوه‌های تیترزنی و برجسته سازی مبتنی بر برداشت خود بهره گرفته و از عبارت‌های دیگری در رابطه با موضوع دیگری منعکس کرده است که تداعی کننده رویه‌های مغایر با منافع عمومی کشور، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن می‌باشد.

همچنین باید بر این نکته تاکید شود که مدیرعامل شرکت در سخنان خود بر افزایش میزان ذخیره زمین اشاره کرده است، نه اراضی خاص که ناشی از برداشت خبرنگار از سخنان وی بوده است. ضمن این که باید اشاره نمود که در سال‌های گذشته، عمده پروژه‌های شرکت‌های تابعه گروه سرمایه گذاری مسکن در زمین‌های متعلق به خود شرکت ایجاد شده است، در حالی که بعد از آن زمین‌های جدیدی به جای آنها خریداری نشده است.

از این رو تاکید می‌شود که شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن که سهامدار اصلی ۱۴ شرکت فعال در عرصه انبوه سازی در سراسر کشور می‌باشد که تعداد هفت شرکت از آنها در بورس پذیرفته شده و از نظر قانون تجارت دارای هویت مستقل می‌باشند، به منظور امانت داری و حفظ منافع سهامداران خود، راهکاری برای مقابله با دوران رکود تعریف کرده و زمینه لازم به منظور فعالیت بلندمدت شرکت ارائه داده که در نتیجه بازی‌های رسانه‌ای، معنی متفاوتی در رسانه‌ها پیدا کرده و نیازمند روشنگری بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.