| کد خبر: 213882 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین

◄ انتقال۳۳۱میلیون متر مکعب آب درسال گذشته از سد طالقان به دشت قزوین

قزوین |مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۳۳۱ میلیون متر مکعب آب در سال گذشته از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شد که واقعا بی‌نظیر بود و اکنون نیز درحال توسعه و نوسازی شبکه انتقال آب هستیم.

تین نیوز

 قزوین _ لیلا بیگدلی| مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: ۳۳۱ میلیون متر مکعب آب در سال گذشته از سد طالقان به دشت قزوین منتقل شد که واقعا بی‌نظیر بود و اکنون نیز درحال توسعه و نوسازی شبکه انتقال آب هستیم.

به گزارش تین نیوز یدالله ملکی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق استان برگزار شده بود، افزود: سد نهب واقع در تاکستان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان به پیمانکار این طرح بدهکار هستیم.

وی اضافه کرد: با وجود مطالبات پیمانکاران و هزینه‌های سنگینی که در تکمیل این ۲ سد وجود دارد، تلاش مجموعه استان به افتتاح و بهره‌برداری سریع این طرح است.

ملکی تصریح کرد: ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری به این سد تخصیص داده شده و تا اگر روند تکمیل شد ادامه یابد، سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری و آبگیری می‌رسد.

این مسؤول بیان داشت: کانال این سد نیز در کنار طرح اصلی درحال تکمیل است و تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا ۳۶ هزار هکتار دشت قزوین از نعمت این سد بهره‌مند شوند.

ملکی به سد بالاخانلو اشاره کرد و گفت: این سد با هدف تامین آب شرب احداث شده و ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که متاسفانه ۴۵ میلیارد تومان نیز به پیمانکار طرح بدهکار هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه امسال ۶ میلیارد تومان به این سد اختصاص داده شده است، اظهار داشت: امیدواریم با تکمیل این سد بتوانیم نیاز بخشی از آب شرب مناطق بویین زهرا را برطرف کنیم.

ملکی با انتقاد از برخی جوسازی‌ها در خصوص انتقال سهم آب قزوین به تهران، گفت: استان تهران ۱۵۰ میلیون متر مکعب آبی که از ابتدا سهم خویش بوده را از استان خارج می‌کند و قطره‌ای از سهم استان قزوین خارج نمی‌شود.

وی اضافه کرد: تاسیسات انتقال آب سد طالقان به استان تهران بیستر از ۱۵۰ میلیون متر مکعب گنجایش ندارد و هرگونه ادعا مبنی بر اینکه سهم آب طالقان قزوین از استان خارج می‌شود، کذب است.

این مسؤول یادآور شد: افزایش کیفیت آب شرب استان قزوین از دهه ۸۰ مورد مطالبه مردم قرار گرفته است و چون این آب‌ها از منابع زیرزمینی تامین می‌شود در بیشتر شهرها در مرز بحران قرار خواهیم گرفت.

ملکی راه‌اندازی انتقال آب از سد طالقان به شهر قزوین را تنها راهکار حل مشکلات آبی استان دانست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.