| کد خبر: 213866 |

تعداد ۳۰۰ روستای دارای تنش در استان خراسان شمالی

◄ رونمایی از نسخه اول سند آبرسانی پایدار به روستاهای خراسان شمالی

بجنورد|در سومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، با حضور اهالی رسانه نسخه اول سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان خراسان شمالی رونمایی شد.

تین نیوز

 بجنورد،سیده سحر حسینی|در سومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، با حضور اهالی رسانه نسخه اول سند آبرسانی پایدار به روستاهای استان خراسان شمالی رونمایی شد.

به گزارش تین نیوز مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی غلامحسین ساقی بیان کرد: این سند تمام ارکان را دخیل شده است یعنی هم تولید کننده که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و هم مصرف کننده که جهاد کشاورزی،شرکت های آب و فاضلاب و صنعت معدن و تجارت می باشد و خراسان شمالی یکی از پانزده دستانی است که موفق به رونمایی این سند برای اجرا شده است.

غلامحسین ساقی با اشاره به اینکه سال ۹۹ سال جهش تولید نامگذاری شده است گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تولیدات استان ما توسط روستانشین انجام می شود و ۵۴ درصد جمعیت استان را روستاتشین و تولید کننده تشکیل می دهد باید برای اشتغال و تولید ، میزان آب لازم جهت دام و صیفی جات تامین شود که اگر انجام نشود تغییری حاصل نمی شود و فقط این مشکل به زمانی دیگر منتقل می شود‌.

وی بیان کرد اگر وزارت جهاد کشاورزی  برای تغییر و تکلیف آب دام مخالفت نداشته باشد و به واگذاری تامین آب دام روستا به شرکت آب و فاضلاب موافقت کند این مشکل به صورت جدی حل خواهد شد و تولیدکنندگان با مشکل کمتری مواجه می شوند.

ساقی با ذکر روستاهای دارای تنش در استان افزود: بالاترین آمار روستاهای دارای تنش مربوط به اسفراین با ۷۳ روستا است و بعد از آن بترتیب بجنورد ۶۱ روستا، مانه و سملقان ۵۹روستا ، رازجرگلان ۳۶روستا،شیروان ۳۴ روستا، گرمه ۱۱ روستا و فاروج ۹ روستا است.

ساقی اظهار کرد: با توجه به اینکه روستاها غالبا با مشکل تامین آب و دارای شبکه های آب فرسوده و شاخص آب حدودا بالا مواجه هستند و اینکه برای تامین آب دام روستانشین تا کنون کار خاصی انجام نشده گفت: برای رفع مشکلات تنش آبی و تحقق سند آبرسانی پایدار روستاهای استان خراسان شمالی مجموعا به ۹۰۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در استان خراسان شمالی سیصد روستای دارای تنش وجود دارد که تا به امروز ده روستا ساماندهی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.