| کد خبر: 213834 |

رییس کل دادگستری استان قزوین:

◄ فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش دهیم

قزوین| به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان قزوین شورای حل اختلاف بخش طارم افتتاح شد.

تین نیوز

قزوین-  لیلا بیگدلی|به مناسبت هفته قوه قضاییه با حضور رییس کل دادگستری و مسئولان قضایی استان قزوین شورای حل اختلاف بخش طارم افتتاح شد.

به گزارش تین نیوز حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در آئین افتتاحیه گفت: کاهش مراجعات به مراکز قضایی و افزایش صلح و سازش از جمله مزایای فعالیت شوراهای حل‌اختلاف است، همچنین این شورا منجر به گسترش و نهادینه شدن فرهنگ گذشت، صلح و سازش در جامعه  می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: باید فرهنگ صلح و سازش را در جامعه گسترش دهیم تا تبعات اجتماعی اختلافات در جامعه کم شود، چراکه بخشش، سازش، عفو و گذشت یک اصل اساسی در فرهنگ اسلامی است که در حال حاضر شوراهای‌حل اختلاف با همین رویکرد موجب شدند تا بار سنگینی از دوش قوه‌قضاییه برداشته شده و شرایط را به شکلی فراهم کردند که حتی ورودی پرونده به دادگاه‌ها کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به اینکه در اسلام به مسئله صلح و سازش اهمیت فراوانی داده شده است، تصریح کرد: در قرآن کریم صلح و سازش به‌عنوان یکی از نعمت‌های بزرگ پروردگار هستی شمرده شده است و طبق آیات الهی اثر بخشی گذشت می تواند به مراتب نتیجه ی بهتر از اجرای احکام قضایی بر جامعه داشته باشد و لذتی که در بخشش هست در انتقام نیست.

مقام ارشد قضایی استان خاطر نشان کرد: امروز 5 شعبه شوراهای حل اختلاف در بخش طارم با هدف ایجاد صلح و سازش، فعالیت خود را آغار خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: راه اندازی شورای حل اختلاف در بخش طارم علاوه بر صلح و سازش در بین خانواده ها باعث شادابی و نشاط جامعه و نزدیک شدن دلها به هم خواهد شد و ما از اینگونه طرح ها و برنامه ها با جدیت حمایت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: افزایش سطح فرهنگ دینی، آگاهی مردم و آموزش مسائل قضایی و حقوقی موجب کم شدن اختلاف و درگیری های خانوادگی می شود و امیدواریم رسانه ها و مسئولان در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.