| کد خبر: 140998 |

معرفی استارت آپ های جوان

توسعه بدهید و کسب درآمد کنید

فضای بکتوری فنی است و تپسل یک آژانس تبلیغاتی است اما هر دو در یک نقطه به هم می‌رسند و آن‌هم کسب‌وکار اپلیکیشنی شماست.

تین نیوز

فضای بکتوری فنی است و تپسل یک آژانس تبلیغاتی است اما هر دو در یک نقطه به هم می‌رسند و آن‌هم کسب‌وکار اپلیکیشنی شماست.

بکتوری استارت آپی است که تمام نیازهای توسعه‌دهندگان به خدمات سمت سرور را پوشش می‌دهد. گروهی که بک توری را راه‌اندازی کردند درنهایت به تپسل رسیدند، شبکه‌ای هوشمند برای تبلیغات درون شبکه. هرچند فضای کار این دو استارت آپ از یکدیگر متفاوت است اما هر دو به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان کمک می‌کنند. فضای بکتوری فنی است و تپسل یک آژانس تبلیغاتی است اما هر دو در یک نقطه به هم می‌رسند و آن‌هم کسب‌وکار اپلیکیشنی شماست. هدف کلی شرکتی که بکتوری و تپسل را راه‌اندازی کرده این است که از نقطه شروع کار یک اپلیکیشن با ارائه خدمات سرور به کمک توسعه‌دهنده‌ها بیاید و درنهایت با ارائه خدمات تبلیغاتی در تحقق هدف نهایی یک کسب‌وکار که همان درآمدزایی است به اپلیکیشن ها خدمات بدهد.

چهار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف در رشته‌های کامپیوتر، نرم‌افزار و هوش مصنوعی حلقه اصلی تشکیل بک توری و تپسل را تشکیل دادند.  مدیرعامل شرکت سبحان فروغی یکی از چهار نفر از حلقه اصلی راه‌اندازی شرکت است، مجموعه‌ای که هرچند با چهار نفر کار را آغاز کرد اما امروز 40 نیروی متخصص در این زمینه را جذب کرده و با آن‌ها همکاری می‌کنند. افرادی که دغدغه کارآفرینی آن‌ها را در ایران نگاه داشته است.

صادقی، مدیریت اجرایی و محصول این شرکت درباره بکتوری می‌گوید:«زمانی یک اپلیکیشن تولید می‌شود به چهار نیروی انسانی نیاز دارد تا از یک دیتاسنتر سرور بگیرد و کارش را توسعه دهد. اگر این اپلیکیشن بخواهد قابلیت‌هایی مثل چت بین کاربران یا... را فراهم کند باید دوباره برنامه بنویسد و سرور بگیرد. بکتوری می‌تواند به نیازهای توسعه‌دهندگان در زمینه ایجاد قابلیت‌های جدید باکیفیت بالا پاسخ دهد. ممکن است یک اپلیکیشن با پنج هزار کاربر شروع به کار کند اما به 500 هزار کاربر برسد. این مسئله با افزایش درخواست به سرورهای اپلیکیشن همراه می‌شود و اگر توسعه‌دهنده نتواند این درخواست‌ها را مدیریت کند، مشکلاتی برای  اپلیکیشن ایجاد می‌شود. کاری که بک توری انجام می‌دهد پیشگیری از بروز همین بحران‌هاست. بکتوری متعهد می‌شود که خدمات سرور را به توسعه‌دهنده‌ها ارائه کند. در حال حاضر تله وبیون، بزرگ‌ترین وب‌سایت آرشیو برنامه‌های تلویزیون از خدمات بکتوری استفاده می‌کند.»

و اما بکتوری پایان راه نبود. تپسل محصول بعدی سازندگان بکتوری بود. یک شبکه تبلیغاتی هوشمند که علاوه بر اپ های داخلی با مشتریان خارجی هم همکاری می‌کند.

صادقی درباره تپسل می‌گوید: «به‌طورکلی فضای  تپسل و بک توری متفاوت است. فضای بکتوری  فنی است و ارتباط فنی با توسعه‌دهنده‌ها برقرار می‌کند. تپسل به فروش و مارکتینگ مربوط است و یک آژانس تبلیغاتی است. در ابتدای کار در تپسل فقط د یک پلت فرم خاص برای تبلیغات ویدیویی داشتیم اما از ابتدای سال 96 به یک آژانس تبلیغاتی هوشمند و تمام سرویس در زمینه دیجیتال تبدیل شدیم. مشتری هدف نهایی را اعلام می‌کند برای مثال می‌گوید من می‌خواهم در سه ماه آینده 500 هزار نصب اپلیکیشن و کاربر جدید داشته باشم و ما همه محتوای لازم ازجمله ویدیو، بنر، متن، طرح تخفیفی و هرچه در این سه ماه دارد را از او می‌گیریم و در رسانه‌های مختلف مثل سایت، کانال‌های تلگرام، اینستاگرام و اپلیکیشن های مختلف تبلیغ می‌کنیم تا به هدف از پیش تعیین‌شده برسیم. البته این امکان را داریم که محتوا را هم خودمان تولید کنیم».

رقبای تپسل و بکتوری در ایران نوپا هستند و بیشترین سهم از این کسب‌وکار در اختیار این دو استارت آپ است. این شرکت این توانایی را دارد که در یک روز 100 هزار کاربرد جدید برای یک اپلیکیشن جذب کند. هرچند شرکت تپسل و بکتوری از حالت استارت آپ خارج‌شده اما به دلیل حفظ روحیه استارت آپی یعنی چابکی، در عرصه رقابت فعالانه ظاهر می‌شود.

تپسل هم‌چنین با توسعه‌دهنده‌های خارجی که در ایران کاربران زیادی دارند همکاری می‌کنند. این شرکت برنامه دارد تا با توسعه خدمات تبلیغات هوشمند، تبلیغات مؤثری به کاربران ارائه کند. این تبلیغات مؤثر علاوه بر پارامترهای کمی مثل کلیک و نصب‌های یک کاربر از ارزیاب‌های کیفی برای دریافت سابقه مشاهدات تبلیغات یک کاربر و ارائه تبلیغات مؤثر به او استفاده می‌کند.

سعید صادقی مدیریت اجرایی و محصول تپسل در ارتباط با آینده این کسب‌وکار می‌گوید: « تلاش می‌کنیم خلاقیت به خرج دهیم تا جذابیت‌های تبلیغ را بالا ببریم.  چرخه مالی صنعت تبلیغات از دیگر صنایع سخت‌تر است و از سوی دیگر کسب‌وکار ما  B2B است. دو طرف کسب‌وکار ما، کسب‌وکار است. یک‌طرف مثل نمایش‌دهنده‌ها که وب‌سایت‌ها و اپ ها هستند و از سوی دیگر سفارش‌دهنده هم کسب‌وکار هستند. کار ما روی این دو بازو می‌چرخد و اینکه بتوانیم بین این دو تعادل ایجاد کنیم.  زمانی رسانه کم است و تبلیغات زیاد، و زمانی تبلیغات کم است و رسانه زیاد.

بعضی کمبودها ازجمله مشکلات مالی باعث نشده شرکت سازنده تپسل و بکتوری از حرکت بایستد. تپسل و بکتوری به روش‌های مختلف و با حفظ شیوه‌های خلاقانه گذشته و افزایش جذابیت بیشتر به کار، دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارند.  به قول مدیر اجرایی این شرکت، مهم این است که همه برای کار وقت بگذارند، به‌ویژه در روزهای اولی که می‌خواهند ایده را پرورش بدهند. نباید از اول کار به فکر درآمدزایی آن‌چنانی بود. باید بدون چشم‌داشت وقت صرف کرد. باید کار را انجام داد. زمانی که کار انجام شود، بازار کار را می‌شناسد و کسب‌وکار بازدهی پیدا می‌کند. در یک سال اول نباید انتظار مالی داشت و حقوق خواست. گفتن این حرف هرچند سخت و ترسناک است اما باید به بازده نهایی فکر کرد.

 

 

منبع: سایت خبری اتاق تهران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.