| کد خبر: 136736 |

با استارت آپ WORQ آشنا شوید (+عکس)

تین نیوز

استارت‌آپ WORQ از این اتفاق بسیار خرسند است که خود را «مرکز جامع بهره‌وری» می‌نامد و بر این باور است که می‌تواند میزان بهره‌وری کارآفرینان، کارکنان آزادو صاحبان کسب‌ و کار را بهبود بخشد و تاثیرات قابل ملاحظه بر چرخه اقتصادی فعالیت‌های آنها بگذارد.

«ماموریت ما بسیار آسان است. می‌خواهیم نحوه کار کردم مردم در کنار یکدیگر را تغییر دهیم – تا آنها بهتر با یکدیگر تعامل کنند». این همان شعاری است که اگر روی سایت اینترنتی استارت‌‌آپ WORQ بروید با آن مواجه می‌شوید. این مرکز تصمیم دارد با پاسخگویی به تمام نیازهای شرکت‌ها و برقرار ارتباطات نزدیک‌تر بین کارمندان آنها، بزرگترین و کارآمدترین جامعه همکاری‌های سازمانی را راه‌اندازی کند. زمانی که فضای داخلی سازمان غنی می‌شود و همه ابزارهای مورد نیاز را بر اساس طراحی‌های این استارت‌آپ در اختیار می‌گیرد، تمامی گروه‌های کاری داخلی می‌توانند به بهترین شکل نیازهای خود را پاسخ دهند.

استارت‌آپ WORQ از این اتفاق بسیار خرسند است که خود را «مرکز جامع بهره‌وری» می‌نامد و بر این باور است که می‌تواند میزان بهره‌وری کارآفرینان، کارکنان آزادو صاحبان کسب‌ و کار را بهبود بخشد و تاثیرات قابل ملاحظه بر چرخه اقتصادی فعالیت‌های آنها بگذارد. در کنار این موارد استارت‌آپ WORQ معتقد است که با تکیه بر گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های شبکه‌ای، تنوع در سیستم کاری و مهم‌تر از همه تاثیرت پایدار ارتباطات میان کارمندان می‌تواند عرصه را در دست بگیرد.

پست مدیرعامل این استارت‌آپ را خانم «استفانی پینگ» برعهده دارد که یکی از بنیاگذاران این مرکز هم بوده است. او ایده اصلی برای راه‌اندزی این شرکت را مطرح کرد و سپس توانست با همکاری چند فرد دیگر فعالیت‌های این استارت‌آپ را رونق بخشد. او پیش از این مدیریت مرکز توسعه تجاری و ارتباطات سرمایه‌گذاری شرکت Axis REIT را برعهده داشت در کمتر از ۳.۵ سال توانست مدیریت این شرکت را به طور کامل عهده‌دار شود. با مدیریت او شرکت REIT موفق شد به طور میانگین سالانه ۲۷ درصد درآمدهای خود را افزایش دهد. استفانی از دانشگاه استنفورد آمریکا فارق‌ التحصیل شد و در رشته علوم مدیریت و مهندسی تحصیل کرد. او امیدوار است آنچه که در آمریکا آموخته است را در آسیا عملیاتی کند.

در کنار استفانی شخص دیگری با نام «اندرو یئو» حضور دارد که از بنیانگذاران و مدیر مالی WORQ محسوب می‌شود و پیش از این تجربه کاری در پست‌های مدیر عملیاتی، مدیر بازاریابی و مدیر مالی را داشته است. او طی سه سال پیش از تاسیس استارت‌آپ جدید در شرکتی به نام Fund Manager فعالیت می‌کرد و در فاصله زمانی کوتاه موفق شد مدیریت این مرکز را عهده‌دار شود. او که یکی از تحلیلگران صاحبنام حوزه بانک در منطقه جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی ارزش سهام WORQ در تالار بورس ۷۰ درصد افزایش میابد.

برای تاسیس این استارت‌آپ سه شرکت بزرگ کرادِل، اس‌ام‌جی و «۵۰۰ استارت‌آپس» سرمایه‌گذاری کردند و ایده آنها همکاری هرچه بهتر و آسان‌تر میان شرکت‌ها و تعریف یک اکوسیستم جامع برای روابط درون‌سازمانی بود. زمانی که دومین ماه از فعالیت‌های عملیاتی این استارت‌آپ آغاز شد، گروه مدیریتی آن موفق شد یک فرمول جدید برای رسیدن به موفقیت به دست آورد. به گفته سرمایه‌گذاران، آنها با فرمول خود موفق شدند ۹۵ درصد سرمایه‌ اولیه را به صورت مستقیم به کار گیرند و در ماه آپریل سال جاری میلادی این هدف محقق شد که تا این میزان از سرمایه اولیه وارد کار شود.

در شبکه گسترده WORQ هم‌اکنون بیش از ۵۰۰۰ نفر به یکدیگر متصل شده‌اند و البته تعداد آنها روز به روز افزایش میابد. این شرکت تقریبا هر ماه با یک سازمان جدید وارد همکاری می‌شود تا کارمندان آنها را تحت پوشش خود قرار دهد و فعالیت‌های سازمانی آنها را بهبود بخشد. استفانی و اندرو نحوه فعالیت‌های این استارت‌آپ را به قرار زیر معرفی می‌کنند:

  • درخواست گسترده

زمانی که فضا رقابتی می‌شود، گروه اصلی استارت‌آپ وارد کار می‌شود و نهایت تلاش خود را می‌کند تا بهترین امکانات و خدمات را در اختیار سازمان‌ها بگذارد. اندرو بر این مسئله تاکید دارد که آنها اهداف متفاوتی در بازار دارند و برای کار کردن با هر سازمان یک هدف مجزا را دنبال می‌کنند.

بسیاری از کارمندان مالزیایی که در شبکه گسترده WORQ حضور دارند فقط روی فناوری تمرکز کرده‌اند. با این وجود WORQ بر این مسئله تاکید دارد که هدف اصلی استقرار فناوری نیست و با خلاقیت هرچه بیشتر می‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای را پیش برد.

استفانی که در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده است فضا را بسیار مدرن و قابل پیشرفت می‌بیند. او با شرکت‌های حاضر در دره سیلیکون ارتباط نزدیک دارد و بر اساس تجربه خود به این نتیجه رسیده است که هرچه درخواست از طرف سازمان‌ها بیشتر شود، عملکرد آنها بهتر می‌شود. خانم استفانی بر این باور است که اگر یک فرد در فضایی که فناوری مدرن وجود نداشته باشد بتواند عملکرد بالایی داشته باشد، با به کار گرفتن فناوری‌های جدید می‌تواند بیشترین پیشرفت‌ها را رقم بزند. او تصمیم دارد همان فرآیندی که برای سازمان‌های فعال در دره سیلیکون دنبال می‌شود را در استارت‌آپ خود دنبال کند.

  • جامعه گسترده

استفانی و اندرو به عنوان بخشی از فعالیت جامع خود برای حرکت به جلو، با شرکت «کافی فور گود» وارد همکاری شده است تا بتواند تجهیزات داخلی سازمان‌ها را بهتر از قبل ساماندهی کند. این شرکت تضمین کرده است که تمامی مواد غذایی مورد نیاز در سازمان‌های کوچک و متوسط را به طور کامل تامین می‌کند و باکیفیت‌ترین و ایمن‌ترین خوراکی‌ها را در این سازمان‌ها ارایه می‌دهد. به عنوان مثال اگر یک کارمند در سازمان بیماری خاصی داشته باشد این مرکز برای او غذای ویژه ارایه می‌کند.

استارت‌آپ WORQ این فعالیت را فقط برای سیستم تغذیه کارمندان دنبال نمی‌کند و در دیگر بخش‌ها نیز برنامه‌ریزی‌های گسترده و مناسب انجام داده است تا به هم شکل رضایت مشتریان خود را جلب کند. اندرود در این خصوص گفت: «ما برای مدت طولانی در این زمینه مطالعه کردیم و سرانجام متوجه شدیم که اگر بخواهیم رضایت مشتریان خود که همان سازمان‌ها باشند را جلب کنیم، باید به همه جزییاتی که حتی خود آنها نمی‌دانند هم توجه کنیم و هم‌اکنون بسته‌های خود را کامل‌تر از هر شرکت دیگری ارایه می‌کنیم».

  • موقعیت جغرافیایی

اندرو در این خصوص می‌گوید: «ما در کنار خود یک آکادمی آموزشی ویژه داریم که با نام WOBB شناخته می‌شود و همکاری ما با آنها به این دلیل است تا بتوانند خروجی بهتری ارایه دهند. من فکر می‌کنم یک پلتفرم جامع که هم‌اکنون WORQ ارایه کرده است می‌تواند برای مراکز آموزشی هم مناسب باشد. البته بسته به منطقه جغرافیایی که سازمان‌ها قرار گرفته‌اند خدمات ما می‌تواند افزایش یابد و بنابراین مراکز آموزشی هم باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشند».

این یکی از مهم‌ترین قطعات پازل محسوب می‌شود که اگر به آن توجه نشود، نمی‌تواند به تمامی نیازهای درون‌سازمانی به طور صحیح پاسخ داد. ممکن است در برخی سازمان‌ها کارمندان به صورت دورکار مشغول باشند و ما باید بر اساس موقعیت جغرافیایی آنها خدمات مورد نیازشان را ارایه کنیم.

استارت‌آپ WORQ به این نتیجه رسیده است که فرمول آنها بسیار پایدار است و می‌توان با تکیه بر آن فرآیند داخلی کلیه سازمان‌ها در سراسر جهان را ساماندهی کرد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.