| کد خبر: 262686 |

◄ نفس کامیون های ترانزیتی ایران به شماره افتاد/ انتظار 11 ماهه برای ویزا

حمل و نقل بین المللی و ترانزیت ایران در معرض خطر نابودی قرار دارد.

تین نیوز

جمعی از رانندگان  ناوگان جاده ای کالا فعال در مسیرهای بین المللی و ترانزیتی ، در نامه ای به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، ادامه فعالیت و حضور ناوگان ایرانی در مسیرهای ترانزیتی را ناممکن دانستند.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه که تصویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، با اشاره به این که حمل و نقل بین المللی و ترانزیت ایران در معرض خطر نابودی قرار دارد، به موضوع ورود دلالان به ویزای رانندگان ترانزیت برای حمل و نقل کالا در مسیرهای بین المللی اشاره شده است.

این رانندگان ترانزیت همچنین تاکید کردند: تا چند سال قبل شرکت های بین المللی یا به صورت مستقیم از بیشتر سفارتخانه های کشورهای اروپایی و دیگر کشورها یا از طریق انجمن صنفی خود و از طریق سفارت آلمان نسبت به اخذ ویزای رانندگان با نرخ مشخص و معقول اقدام می کردند.

آنان افزودند: متاسفانه چند وقتی است پای دلالان به موضوع اخذ ویزا باز شده است و اکنون بدون حضور دلالان نمی توان از سفارتخانه ها ویزا گرفت حتی ویزای کشورهایی که با ایران روابط بهتری دارند مانند روسیه و بلاروس هم به صورت مستقیم توسط شرکت ها گرفته نمی شود و حتما باید توسط دلالان ویزا اقدام شود.

رانندگان ترانزیت با تاکید بر این که اخذ ویزا توسط این افراد هیچ نرخ مشخصی هم ندارد و هر مبلغی که بخواهند از رانندگان اخذ می کنند، عنوان کردند:  اکنون حداقل زمان انتظار در لیست نوبت انجمن تقریبا 11 ماه است اما مشخص نیست بعضی از رانندگان چگونه بدون هیچ گونه وقفه ای ویزا دارند و در حال فعالیت هستند اما بقیه رانندگان باید حداقل این مدت زمان را در نوبت ویزا منتظر باشند.

رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین المللی کالا  از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای درخواست کرده اند یا به صورت مستقیم یا به وسیله هر مرجعی که صلاح می دانند به این موضوع ورود کرده و ترتیبی اتخاذ نمایند که کسی بدون نوبت انجمن امکان اخذ ویزا را از طریق سفارت ایتالیا که اکنون تنها سفارتی است که به واسطه انجمن به رانندگان ایرانی ویزا می دهد نداشته باشد و اگر برای اخذ ویزای کشورها حتما نیاز به حضور واسطه ها و دلالان است با آنها در مورد نرخ اخذ ویزا مبلغ مشخصی توافق شود تا به شکل فعلی نباشد که هر کس هر مبلغی دلش خواست از رانندگان بگیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شرکت حمل و نقل 0 0

    مدیر کل دفتر ترانزیت کجاست ؟ ما متاسفانه ایشان را در سازمان پایانه ها نمیبینیم