بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ بدعت در تمدید کارت هوشمند / تعیین صلاحیت رانندگان با چه نهادی است؟+ سند

شواهد نشان می دهد شرایط اخذ کارت هوشمند رانندگان عمومی جاده ای سخت تر شده است.

بدعت در تمدید کارت هوشمند / تعیین صلاحیت رانندگان با چه نهادی است؟+ سند
تین نیوز |

شواهد نشان می دهد شرایط اخذ کارت هوشمند رانندگان عمومی جاده ای  سخت تر شده و در اقدامی جدید، اداره نظارت بر امکان عمومی یکی از استان ها با سخت تر کردن روند اخذ کارت هوشمند رانندگی، شرکت های حمل و نقل مسافری سواری کرایه این استان را به معرفی رانندگان به اماکن مجبور کرده است.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از دستور العمل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهار محال و بختیاری  که خطاب به شرکت های حمل و نقل این استان صادر شده و تصویری از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، با تاکید بر نامه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی عنوان شده است:  ... مقتضی است ضمن بررسی وضعیت رانندگان تحت پوشش و در صورت نداشتن تایید صلاحیت، نسبت به معرفی نامبردگان به اداره حراست این اداره کل جهت سیر مراحل قانونی اقدام نمایید.

قابل ذکر است یکی از رانندگان در مورد این دستور العمل  جدید در استان چهارمحال و بختیاری ، با تاکید بر این که در استان های دیگر چنین روندی طی نمی شود، این پرسش را مطرح کرده است که : آیا چنین بخشنامه ای قانونی است؟

وی افزوده است: تعیین صلاحیت از اماکن اصلا جزو شرایط اخذ کارت هوشمند که متولی آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، نیست.

نامه شرکت های مسافری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام ، حمل و نقل مشخصا جاده ای در زمره خدمات عمومی است و دارای مقررات خاص میباشد که سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت بر آن از حیث مناسبات بازار، رقابت پذیری و حمایت، در شرح وظایف حاکمیت می باشد

  • صفی الله پاسخ

    ۲۸

  • مهدی پاسخ

    بله اینکار خیلی خوبیه چون راننده گان سواری بین شهری با رانندگان کامیون فرق می‌کنند.آنها ناموس مردم را جابجا می‌کنند.باید حتما زیر نظر اماکن فعالیت کنند

  • راننده پاسخ

    راست می گویند هشت سال بیمه سال 72تا80راننده گان راباراهکاری به سرانجام برسانند سختی کاررادرست نمایند فقط بلدند پول بگیرنند مگر راننده که بیمه تکمیلی دارد چرا برای کارت سلامت هرسال باید هزینه بدهد پس بیمه برای چیست فقط هرکاری که برای خودشان سود داشته باشد اجرایی می شود چهاردرصد به نه درصد رسید وسریع از راننده دریافت شد چون توی جیب خودشان می رفت

  • S gh پاسخ

    خودشون چون دزدن کثیف هستن راننده رو هم مثل خودشون می بینن

    • احمد توکلی

      داش من خودم رانندم واین کارو تایید میکنم که هر دزد سابقه دار نباید تو این صنف کار کنه چون یجور امانت داریه

  • محسن پاسخ

    اتفاقا یکی از واجب ترین کارها به ویژه در بخشی مثل حمل ونقل مسافر که بایستی انجام بشه و تاکنون نشده همین تایید صلاحیت است

  • ناشناس پاسخ

    آزماست که برماست

  • بهروز شکوری پاسخ

    سلام هنوز تازه وارد شدم انشالله که خوبه

  • ایرانی پاسخ

    اول که بحث پول گرفتن و یک راه دزدی باز کردن هست و دوم یه دفعه همه را راحت کنید و بگویید هر کس که ناراحت هست از این کشور برود

  • ناشناس پاسخ

    مردم ایران برای اخذ مجوز نفس کشیدن به کدام مرجع و نهادی مراجعه کنند ؟

  • نلشناس پاسخ

    من پانصدهزارتومان برای کارت سلامت دادم

  • شهرام پاسخ

    اصلا رانندگی کامیون ربطی به اداره راه نداره و مربوط به پلیس راهنمایی میباشد باید رانندگان جهت جلوگیری از این بی قانونی به دیوان عدالت اداری شکایت کنن تا راهداری بره دنبال کار اصلیش که همان راه بانی است جاده ها که خودشون بیانگر عدم انجام کار اصلی راهداری میباشد

  • ناشناس پاسخ

    خدا نبخشه آنکه مخترع کارت هوشمندبود من چندسال تومنطقه راننده جرثقیل وآتش نشانی بودام با۷۰هزارتومان. ۶عا عله بازنشته شدام ۴فرزند بزرگ خانه نداشتم ۷۰هزارتومان فقط پول آب وبرق وگاز بود باوام کامیون خریدام پدرم کلی بدهی برام به ارث گذاشت بخاطر کارت هوشمند منو خانه نشین کردان سوخت ندادن ونمی دان کاری دیگر ازم وار نمیاد این کار دروست اقساط کامیون بهش زیاد شد من از کارت هوشمند بی خبر بودام چون کامیون آتش نشانی که دولتی بود من خبر نداشتم خدا ازشون نگزره ضمنان برای تمدید همه جور معاینه میخوند دیگر این چه اختراعی بود

  • احیا دادمهر پاسخ

    فنی و حرفه ای هم صلاحیت گرفتن آزمون هوشمند ندارد
    اولا آموزش ها صوری است
    دوما خود امتحان گیرنده ها بی سواد هستند
    سوما هوشمند باری و مسافری رو با هم و با یک وانت نیسان امتحان می گیرند
    کسی که امتحان هوشمند مسافری میدهد باید با اتوبوس امتحان فنی بدهد چون امکانات ندارند وانت میارن و یک عده را رد میکنن که ضایع نشه

    این باعث نارضایتی مردم از کل سیستم میشود

    چون بیکار می مانند و این یعنی فاجعه