◄ بدعت در تمدید کارت هوشمند / تعیین صلاحیت رانندگان با چه نهادی است؟+ سند
شواهد نشان می دهد شرایط اخذ کارت هوشمند رانندگان عمومی جاده ای سخت تر شده است.
شواهد نشان می دهد شرایط اخذ کارت هوشمند رانندگان عمومی جاده ای سخت تر شده و در اقدامی جدید، اداره نظارت بر امکان عمومی یکی از استان ها با سخت تر کردن روند اخذ کارت هوشمند رانندگی، شرکت های حمل و نقل مسافری سواری کرایه این استان را به معرفی رانندگان به اماکن مجبور کرده است.
به گزارش تین نیوز، در بخشی از دستور العمل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهار محال و بختیاری که خطاب به شرکت های حمل و نقل این استان صادر شده و تصویری از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته، با تاکید بر نامه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی عنوان شده است: ... مقتضی است ضمن بررسی وضعیت رانندگان تحت پوشش و در صورت نداشتن تایید صلاحیت، نسبت به معرفی نامبردگان به اداره حراست این اداره کل جهت سیر مراحل قانونی اقدام نمایید.
قابل ذکر است یکی از رانندگان در مورد این دستور العمل جدید در استان چهارمحال و بختیاری ، با تاکید بر این که در استان های دیگر چنین روندی طی نمی شود، این پرسش را مطرح کرده است که : آیا چنین بخشنامه ای قانونی است؟
وی افزوده است: تعیین صلاحیت از اماکن اصلا جزو شرایط اخذ کارت هوشمند که متولی آن سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، نیست.
سلام ، حمل و نقل مشخصا جاده ای در زمره خدمات عمومی است و دارای مقررات خاص میباشد که سیاستگذاری و برنامه ریزی و نظارت بر آن از حیث مناسبات بازار، رقابت پذیری و حمایت، در شرح وظایف حاکمیت می باشد
۲۸
بله اینکار خیلی خوبیه چون راننده گان سواری بین شهری با رانندگان کامیون فرق میکنند.آنها ناموس مردم را جابجا میکنند.باید حتما زیر نظر اماکن فعالیت کنند
راست می گویند هشت سال بیمه سال 72تا80راننده گان راباراهکاری به سرانجام برسانند سختی کاررادرست نمایند فقط بلدند پول بگیرنند مگر راننده که بیمه تکمیلی دارد چرا برای کارت سلامت هرسال باید هزینه بدهد پس بیمه برای چیست فقط هرکاری که برای خودشان سود داشته باشد اجرایی می شود چهاردرصد به نه درصد رسید وسریع از راننده دریافت شد چون توی جیب خودشان می رفت
خودشون چون دزدن کثیف هستن راننده رو هم مثل خودشون می بینن
داش من خودم رانندم واین کارو تایید میکنم که هر دزد سابقه دار نباید تو این صنف کار کنه چون یجور امانت داریه
اتفاقا یکی از واجب ترین کارها به ویژه در بخشی مثل حمل ونقل مسافر که بایستی انجام بشه و تاکنون نشده همین تایید صلاحیت است
آزماست که برماست
سلام هنوز تازه وارد شدم انشالله که خوبه
اول که بحث پول گرفتن و یک راه دزدی باز کردن هست و دوم یه دفعه همه را راحت کنید و بگویید هر کس که ناراحت هست از این کشور برود
مردم ایران برای اخذ مجوز نفس کشیدن به کدام مرجع و نهادی مراجعه کنند ؟
من پانصدهزارتومان برای کارت سلامت دادم
اصلا رانندگی کامیون ربطی به اداره راه نداره و مربوط به پلیس راهنمایی میباشد باید رانندگان جهت جلوگیری از این بی قانونی به دیوان عدالت اداری شکایت کنن تا راهداری بره دنبال کار اصلیش که همان راه بانی است جاده ها که خودشون بیانگر عدم انجام کار اصلی راهداری میباشد
خدا نبخشه آنکه مخترع کارت هوشمندبود من چندسال تومنطقه راننده جرثقیل وآتش نشانی بودام با۷۰هزارتومان. ۶عا عله بازنشته شدام ۴فرزند بزرگ خانه نداشتم ۷۰هزارتومان فقط پول آب وبرق وگاز بود باوام کامیون خریدام پدرم کلی بدهی برام به ارث گذاشت بخاطر کارت هوشمند منو خانه نشین کردان سوخت ندادن ونمی دان کاری دیگر ازم وار نمیاد این کار دروست اقساط کامیون بهش زیاد شد من از کارت هوشمند بی خبر بودام چون کامیون آتش نشانی که دولتی بود من خبر نداشتم خدا ازشون نگزره ضمنان برای تمدید همه جور معاینه میخوند دیگر این چه اختراعی بود
فنی و حرفه ای هم صلاحیت گرفتن آزمون هوشمند ندارد
اولا آموزش ها صوری است
دوما خود امتحان گیرنده ها بی سواد هستند
سوما هوشمند باری و مسافری رو با هم و با یک وانت نیسان امتحان می گیرند
کسی که امتحان هوشمند مسافری میدهد باید با اتوبوس امتحان فنی بدهد چون امکانات ندارند وانت میارن و یک عده را رد میکنن که ضایع نشه
این باعث نارضایتی مردم از کل سیستم میشود
چون بیکار می مانند و این یعنی فاجعه