| کد خبر: 240628 |

◄ دریافت چه هزینه های توسط شرکت های حمل و نقل ممنوع است؟

دریافت و کسر وجوهات غیرقانونی از صورت وضعیت ناوگان عمومی مسافری بین شهری ممنوع است.

تین نیوز

دریافت و کسر وجوهات غیرقانونی از صورت وضعیت ناوگان عمومی مسافری بین شهری ممنوع است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و طبق ماده 10 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اخذ هرگونه وجه از رانندگان، مسافران و صاحبان کالا توسط شرکت یا موسسه برون شهری غیر از مواردی که به موجب مقررات پیش بینی شده یا می شود نظیر کارمزد (حق کمیسیون) و کرایه حمل حسب مورد از بلیت و صورت وضعیت مسافری و بارنامه ممنوع است.

نظر به این که کسر وجوهاتی تحت عناوین مختلف مانند تاییدیه مدیریتی، پامیزی، سوار کن و ... از صورت وضعیت های صادره و اخذ آن از رانندگان و یا گاهی مبلغ پرداختی به کارمندان شرکت های مسافربری توسط خود مالکان و رانندگان به منظور سوار کردن مسافر بیشتر در مدت زمان کوتاه تر، خلاف مقرات بوده و موجب دلسردی سرمایه گذاران بخش حمل و نقل جاده ای و رانندگان می گردد و تبعاتی در نحوه ارایه خدمات مطلوب به دنبال خواهد داشت، شرکت و موسسه مجاز به برداشت هیچ گونه مبلغی به غیر از کمیسیون از صورت وضعیت برای خود و حق بیمه برای پرداخت به شرکت بیمه گر و عوارض شهرداری جهت پرداخت به شهرداری نمی باشد و کلیه هزینه های متعلق به شرکت می باید از محل مبلغ کمیسیون تامین و پرداخت گردد و برای این منظور شرکت مجاز به دریافت وجه از راننده مالک ناوگان و .. نمی باشد.

لذا در صورت مشاهده هر گونه تخطی در این خصوص موضوع به صورت ویژه در کمیسیون های رسیدگی به تخلفات طرح و با متخلفان برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام عباس نیک طبع 0 0

    با سلام چند وقت پیش اداره پايانه برای بازرسی به ترمینال ابادان اهواز آمده وتوجه اضا فه گرفتن مبلغ از راننده بابت کمسیون شده ولی هیچ گونه عکس وعملی انجام نداده شرکت‌های متخلف این خط طاووس پیما بختیاری واسیا سفر می باشد لطفا اگر می توانید به گوش مسئولین برسانید تا کم کاری کارمند خودشان را برسی کنند شاید جلوی تخلفات بی اندازه این شرکت‌ها وکم کاری ادارات در خوزستان گرفته شود دست ما رانندگان وزحمتکشات در این استان به جای غیر خدا وشما به جای نمی رسد .

  • عباس چوپانی 0 0

    با عرض سلام به نظر من ظرفیت بارگیری تمامی کشنده ها باید طبق کارت وسیله نقلیه باشد تا هم به جاده وهم به خودناوگان خسارت کمتری وارد بشه