| کد خبر: 229097 |

◄ سواستفاده تجار از کامیون داران/ کامیون رانندگان انبار سیار شد

چون اغلب این بارها در کامیون های تانکر ایرانی بارگیری می شود، پس از رسیدن به مرز، تانکرهای ایرانی تبدیل به انبارهای سیار برای تاجران افغانی و ایرانی می شوند.

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل بین المللی، پرداخت حق توقف به رانندگانی که بار را به صورت ترانشیپ به مرزها حمل می کنند، خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، حمید وطن پور به خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات رانندگانی که بار داخلی به مرزهای افعانستان به صورت ترانشیپ (بارهای تانکری) حمل می کنند این است که چون اغلب این بارها در کامیون های تانکر ایرانی بارگیری می شود، پس از رسیدن به مرز، تانکرهای ایرانی تبدیل به انبارهای سیار برای تاجران افغانی و ایرانی می شوند.

وی افزود: این امر موجب بروز مشکلات فراوان برای رانندگان ایرانی شده و متاسفانه مرجعی نیز به این مشکل رسیدگی نمی کند و متولیان امر در صورت شکایت رانندگان و کامیون داران، از فرد  شاکی قرارداد می خواهند تا به این طریق راننده و کامیوندار به حق قانونی خود نرسد و در این میان بیشترین سود و سواستفاده را تجار افغانی می کنند.

بیشتر بخوانید: خطر توقف تانکرهای سوخت در مرزها+ فیلم جدید از وضعیت گمرک اسلام قلعه

این راننده تاکید کرد: این درحالی است که هنوز انعقاد قرارداد برای بار داخلی اجباری نشده است و اگرچه چندی پیش اطلاعیه ای صادر و بر اساس آن بارهای ترانزیت شامل عقد قرارداد شد و شرکت های حمل و نقل بین المللی باید با قرارداد اقدام به بارگیری کنند ولی اکثریت بارهای تانکری که به مقصد مرز ماهیرود حمل می شود بار داخلی و بدون قرارداد است.

به گزارش تین نیوز، وطن پور عنوان کرد: با توجه به این که در صورت بروز مشکل در زمینه عدم تخلیه بار،  متولیان امر بدون قرارداد حمل، به مشکل رسیدگی نمی کنند همین امر موجب سواستفاده تجار افغانی و تبدیل کامیون های تانکر ایرانی حامل بار به انبارهای سیار این تجار در مرز ماهیرود شده است.

این راننده افزود: طبق بخشنامه های موجود،  مدت زمان بارگیری و تخلیه بر اساس ضوابط تعیین شده و اگر بار داخلی که از مرز خارج نمی شود بعد از ۲۴ ساعت تخلیه نشود به این بار حق توقف  تعلق می گیرد که متاسفانه در مرز ماهیرود این موضوع اجرا نمی شود.

وی گفت: اگر بخشنامه و یا دستور العملی جدیدی در مورد این گونه بارها صادر شده است باید در مورد آن اطلاع رسانی کامل انجام شود تا رانندگان و کامیونداران هم از آن مطلع شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.