| کد خبر: 189030 |

◄ استعلام سوءپیشینه دریانوردان آنلاین شد

استعلام سوءپیشینه دریانوردان از این پس به صورت آنلاین و توسط اداره آزمون و اسناد دریانوردان سازمان انجام می‌شود.

تین نیوز

رئیس اداره آزمون و صدور اسناد دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: استعلام سوءپیشینه دریانوردان از این پس به صورت آنلاین و توسط اداره آزمون و اسناد دریانوردان سازمان انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز، بر اساس خبری که در شبکه‌های اجتماعی به نقل از پوریا کولیوند رئیس اداره آزمون و صدور اسناد دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی منتشر شد، این مقام مسئول بیان کرد: به دنبال پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی‌های ایجاد شده از طرف سازمان بنادر و دریانوردی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا دیگر نیازی به مراجعه دریانوردان به مراکز اخذ سوء پیشینه نیست.

وی افزود: این اقدام برای رفاه حال دریانوردان و حل مشکلاتی که جهت تهیه نامه سوء‌پیشینه برای آنان به وجود می‌آمد صورت گرفته و بر این اساس استعلام عدم سوءپیشینه با هماهنگی ایجاد شده به صورت آنلاین و توسط اداره آزمون و اسناد دریانوردان انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و بر اساس تعریفی که در مراجع حقوقی آمده است: هرگاه فردی مرتکب جرمی شود و از این جرم طبق قانون جرم‌انگاری شده باشد به‌ این سابقه سوءپیشینه گفته می‌شود و افراد برای استخدام در نهادهای مختلف نیاز به ارایه گواهی عدم سوءپیشینه کیفری دارند که از مراکز پلیس + ۱۰ دریافت می‌کنند.

این گزارش حاکی است صدور گواهی مذکور معمولاً بین یک تا  2 هفته برای شخص متقاضی زمان می‌برد که اکنون سازمان بنادر برای بهبود ارایه خدمات به دریانوردان و کاهش مدت زمان استعلام سوءپیشینه آنان که تاکنون  به‌صورت دستی از طریق ناجا با معرفی‌نامه شرکت‌های کشتیرانی انجام می‌شد، این مشکل را با استعلام آنلاین توسط اداره آزمون و اسناد دریانوردان برطرف کرده تا دریانوردان برای تمدید و یا صدور شناسنامه دریایی خود با مشکل مواجه نشوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسلم فریبرز 2 0

    با سلام و احترام و تشکر بابت انتشار اخبار دریانوردان از مدیریت سایت تین نیوز:
    از زحمات مهندس حسین یونسی بابت حسن انتخاب و قرار دادن مهندس کولیوند در سمت ریاست اداره آزمون و صدور اسناد دریانوردان و همچنین تلاش و کوشش جهت رفاه حال دریانوردان به عنوان یک دریانورد ،کمال تشکر را داشته و از خداوند منان برای ایشان و مجموعه زحمتکش طلب عاقبت به خیری را مسئلت دارم

  • امید رشیدی 5 0

    سلام وخسته نباشید ببخشید خواستم بدونم کارت سیمین بوک برام صادر شده یانه