| کد خبر: 260309 |

◄ کامیون و تریلی در مدار گرانی؛ شوک تصمیم جدید دولت به بازار

با تصمیم جدید دولت بازار کامیون و کشنده در آستانه آغاز نیمه دوم سال با شوک تازه ای مواجه شد و احتمال گرانی انواع کامیون ها و تریلی ها و کامیونت ها قوت گرفت.

تین نیوز

با تصمیم جدید دولت بازار کامیون و کشنده در آستانه آغاز نیمه دوم سال با شوک تازه ای مواجه شد و احتمال گرانی انواع کامیون ها و تریلی ها و کامیونت ها قوت گرفت.

به گزارش تین نیوز، مدیران شرکت های کامیون سازی از مدتی قبل نگرانی و دغدغه خود را نسبت به تغییر سیاست های ارزی دولت در حوزه تولید خودرو بیان کرده بودند و اکنون خبر رسیده که این تغییرات کلید خورده است. بر اساس سیاست های جدید اعلام شده از سوی وزارت صنعت، این وزارتخانه دیگر مسئولیتی در تامین ارز خودروسازان به عهده نخواهد داشت و تمام آنها از جمله تولیدکنندگان کامیون باید مشکل تامین ارز خود را بدون حساب باز کردن روی وزارت صنعت و دولت حل کنند.

این همان نکته ای بود که مدیرعامل بهمن دیزل مدتی پیش از آن اظهار نگرانی کرده بود اما در عین حال وی بیان کرد در این شرکت تمهیداتی برای مدیریت شرایط جدید بدون حمایت های ارزی دولت اندیشیده شده است. با این وجود اگر تامین ارز کامیون سازان به دست انداز بیفتد، تولید دچار مشکل می شود و  بازار بعد از مدتی آرامش باز هم وارد التهاب می شود و افزایش قیمت و گرانی کامیون و کشنده دور از انتظار نیست.

در نامه عبدلله توکلی لاهیجی سرپرست اداره کل صنایع خودروی وزارت صمت خطاب به متولیان و مدیران تشکل های خودروسازی اعلام شده است که خودروسازان داخلی می ‌توانند برای تأمین ارز دولتی مورد نیاز به صادرات محصولات خود روی بیاورند و یا از طریق سایر صادرکنندگان ارز دولتی مورد نیاز خود را برای دریافت و تامین کنند.

یکی از فعالان بازار کامیون درباره شرایط این بازار در روزهای اخیر به تین نیوز می گوید: نامه اخیر وزارت صمت به خودروسازان هنوز اثر واقعی در بازار و قیمت کامیون نداشته با این حال روشن است که تولیدکنندگان کامیون با این تصمیم دولت دچار مشکلاتی می شوند و تولید به دست انداز می افتد. اگر این تصمیم با تنش ارز و افزایش قیمت دلار همراه شود، قطعا شاهد ورود بازار کامیون به فاز گرانی خواهیم بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دانش آموخته ی عالی 1 0

    بازار کسی پول مُفت نمیده،بیریزن بیرون کره ی زمین،حیوانات و پرندگان میخوان نفس بکشن اذیت نشن یک ثانیه.

  • بازاری 2 0

    کسی پول مفت به این کشنده های مونتاژی نمیده
    قیمت شون زیر دو میلیارده . الکی فاز گرونی برندار... تین نیوز جان

  • نیما 0 0

    عجب رویی دارن 😦😦😦😠😠😠
    باز گرونی؟هر دستگاه کامیون و کشنده آشغال چینی رو دارن چند برابر قیمت جهانی کشنده های به روز اروپایی به ملت می‌فروشن کمشون نیست باز میخوان قیمتها رو بالا ببرن ؟چرا یکی به داد ملت نمیرسه ؟!!!😠😠😠

  • محمد 0 0

    این دولت کامیون پایین نمی اوردهنوزکشنده دارن کشنده چینی تمام شد سوخت بالا می برن فعلان راننده زیاد کشنده ده برابر به برن بالاخریدارداره