| کد خبر: 258732 |

افزایش قیمت کامیون؛ به ضرر راننده و به نفع دلال

◄ مشکل رانندگان کامیون های ترانزیتی برای تامین سوخت/ جریمه هر لیتر 35 هزار تومان

به سختی با گازوییل آزاد لیتری ۵۰۰۰ تومان سوختگری می کنم و وقتی از مرز خارج می شوم (مرز بازرگان) به استثنا۵۰۰ لیتر ، برای مابقی به ازای هر لیتر ۳۵ هزار تومان جریمه پرداخت می کنم .

تین نیوز

رانندگان ترانزیت به دلیل قوانین مربوط به تامین سوخت برای فعالیت در بخش حمل و نقل بین المللی کالا با مشکلاتی مواجه شده اند که ادامه کار را برایشان سخت کرده است.

به گزارش تین نیوز یک راننده ترانزیت به خبرنگار ما گفت: راننده ترازیت هستم و چون در حمل و نقل داخلی کالا فعالیت نمی کنم و در بخش بین المللی فعال هستم ، سهمیه گازوئیل بسیار ناچیزی دریافت می کنم.

 

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ قیمت کامیون در مدار افزایش ؛ دنده معکوش گرانی دلار به بازار کشنده ها

◄ شرایط ابطال بارنامه کامیون اعلام شد+ سند

 

وی افزود: به سختی با گازوییل آزاد لیتری ۵۰۰۰ تومان  سوختگری می کنم و  وقتی از مرز خارج می شوم (مرز بازرگان) به استثنا۵۰۰ لیتر ، برای مابقی به ازای هر لیتر ۳۵ هزار تومان جریمه پرداخت می کنم .

این راننده کامیون مدعی شد: نکته جالب اینجاست که در کشور ترکیه هر کامیونی که بار صادرات کشور را به خارج حمل کند ، در گمرکات خروجی این کشور گازوییل ارزان دریافت می کند که قیمتش نسبت به عرف پمپ های داخل این کشور یک سوم کمتر است.

وی عنوان کرد: با وجود این که ما هم کالاهای صادراتی کشورمان را به اروپا حمل می کنیم ، با هزار مکافات لیتری ۵۰۰۰ تومان گازوئیل می گیریم و در گمرک برا هر لیترش ۳۵ هرار تومان جریمه می دهیم.

این راننده ترانزیت با تاکید بر این که تمام هزینه های کامیون به دلار و درآمد رانندگان به ریال است، گفت: با وجود آنکه رانندگان جان ومالشان ( بر خلاف دیکگر مشاغل) روی این کار می گذارد اما در از کل کرایه کامیون فقط بخشی به راننده می رسد.

او افزود: تمام درآمد رانندگان از  همین کرایه است، بیمه بیکاری،  سنوات و حق اولاد و ... که بقیه مشاغل از آن بهره مند هستند، به رانندگان تعلق نمی گیرد.

وی با بیان این که رانندگان کامیون امانت دار و مسئول باری هستند که تحویل گرفته و گاهی به دلیل حوادث ناخواسته، خسارت هایی چند برابر دارای شان بدهکار می شوند،  عنوان کرد: نگاهی به وضعیت رانندگان کامیون در کشورهای همسایه و رانندگان کشور خودمان بیندازید،  ببینید تفاوت چقدر است؟

 این راننده ترانزیت گفت: به تمام این مشکلات باید به عدم نظارت بر بازار یدکی کامیون، کمیسیون بار و بارنامه و سایر هزینه ها  نیز اشاره کرد. ضمن این که در کشور ما حتی خوابگاه و پارکینگ مسقف ویژه کامیون که امکانات مورد نیاز رانندگان را داشته باشد، وجود ندارد.

وی افزود: در مورد تره بار هم زمان مشخصی برای حمل بار و همچنین توقف کامیون در میادین میوه و تره بار پیش بینی نشده  است که همین امر موجب زورگویی صاحبان بار و حجره داران به رانندگان می شود.

او در مورد افزایش قیمت کامیون نیز گفت: اگرچه تورم موجب بالا رفتن قیمت کامیون شده اما افزایش قیمت کامیون فقط به ضرر راننده و به نفع دلال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کامل 1 7

    گازوێیل 300ایران میبرن کشورهای همسایە لیتری25هزار میفروشی بازم گلایە داری

    • ناشناس 0 0

      شما حتماا راننده نیستی فقط یه چیزی شنیدی راننده اگه گازوییل بفروشه چطور میتونه کامیون حرکت بده ما کم بود گازوییل با خرید آزاد جبران میکنیم اگه کسی گازوییل بفروشه لابد ماشین کار نمیکنه

  • رضا کرج 7 3

    سلام راننده نیستی که این حرف میزنی ۳۰۰ میخری ۲۵ هزار میفروشی همینو شنیدی یاد گرفتی شاید شاید لیتری یک میلیون هم بفروشه بازم حق اون راننده است نمیتونی هیچ وقت جای اون راننده باشی با اون همه مشکل تو جاده های ایران

  • حسن پارسا 4 0

    نوشته ۵۰۰ لیتر معافیت گازوییل برای هر کامیون که بار ترانزیت داره که ۵۰۰ لیتر نیست ۳۰۰ لیتره و دوما هزینه سیمر یا هزینه کارته تیر را هم میدانی چقدره ، هزینه داخل گمرک و نمایندگان شرکت ها چه سمت ایران و چه سمت ترکیه و چه کشورهای دیگه ، و اولا نه تنها گازوئیل فروخته نمیشه بلکه کلی گازوئیل هم مجبور هستی بخری ، فقط اون ماشین هایی که مسیر نزدیک میروند وقتی لیتری ۳۵ هزار تومان سمت ایران و ۵۰۰۰ هزار تومان آزاد و به ازای هر لیتر مازاد از ۵۵۰ لیتر ، لیتری حدود ۱۱ لیر ترکیه ( حدوداً ۲۰ هزار تومان) به ترکیه جریمه سوخت گازوئیل میدهند یعنی لیتری ۶۰ هزار تومان گازوئیل برایشان هزینه برداشته حالا میخواد چند لیتر گازوئیل که در مسیر برگشت به ایران در باکش اضافه بر مصرف دارد را با خود به ایران بیاورد ، کوچولو گازوئیلی که لیتری ۶۰ هزار تومان هزینه داده را وقتی لیتری ۳۰ هزار تومان می فروشد سود کرده ، علم کار را نداری حرف مفت نزن ، کسی بهت نمی گه لال هستی نگران نباش.

  • عسل 2 0

    اقای کامل با عقل نصفه ازچیزی خبر نداری بیخودی حرف مفت نزن.رانندگان اصلا سهمیه ندارند که بخواند بفروشند اونم اگه موقع برگشت اضافه داشته باشند که کلی هم بابتش پول دادند.راننده باهزار مشکل دست وپنجه نرم میکنه که منی که باهاش زندگی میکنم درک میکنم رانندگان برخلاف تصور جامعه اشخاصی بسیار فهمیده باتجربه دنیادیده وخانواده دوست هستند هرکسی حاضر نمیشه تو گرمای ۵۰ درجه با این مشقت کارکنه اونا چون عشق رانندگی وعشق بخانواده دارند تن به این سختی ها میدند.زنده باد راننده بویژه ابر مردان ترانزیت بویژه همسر خوبم