افزایش قیمت کامیون؛ به ضرر راننده و به نفع دلال
◄ مشکل رانندگان کامیون های ترانزیتی برای تامین سوخت/ جریمه هر لیتر 35 هزار تومان
به سختی با گازوییل آزاد لیتری ۵۰۰۰ تومان سوختگری می کنم و وقتی از مرز خارج می شوم (مرز بازرگان) به استثنا۵۰۰ لیتر ، برای مابقی به ازای هر لیتر ۳۵ هزار تومان جریمه پرداخت می کنم .
رانندگان ترانزیت به دلیل قوانین مربوط به تامین سوخت برای فعالیت در بخش حمل و نقل بین المللی کالا با مشکلاتی مواجه شده اند که ادامه کار را برایشان سخت کرده است.
به گزارش تین نیوز یک راننده ترانزیت به خبرنگار ما گفت: راننده ترازیت هستم و چون در حمل و نقل داخلی کالا فعالیت نمی کنم و در بخش بین المللی فعال هستم ، سهمیه گازوئیل بسیار ناچیزی دریافت می کنم.
گزارش مهم روز را بخوانید؛
◄ قیمت کامیون در مدار افزایش ؛ دنده معکوش گرانی دلار به بازار کشنده ها
◄ شرایط ابطال بارنامه کامیون اعلام شد+ سند
وی افزود: به سختی با گازوییل آزاد لیتری ۵۰۰۰ تومان سوختگری می کنم و وقتی از مرز خارج می شوم (مرز بازرگان) به استثنا۵۰۰ لیتر ، برای مابقی به ازای هر لیتر ۳۵ هزار تومان جریمه پرداخت می کنم .
این راننده کامیون مدعی شد: نکته جالب اینجاست که در کشور ترکیه هر کامیونی که بار صادرات کشور را به خارج حمل کند ، در گمرکات خروجی این کشور گازوییل ارزان دریافت می کند که قیمتش نسبت به عرف پمپ های داخل این کشور یک سوم کمتر است.
وی عنوان کرد: با وجود این که ما هم کالاهای صادراتی کشورمان را به اروپا حمل می کنیم ، با هزار مکافات لیتری ۵۰۰۰ تومان گازوئیل می گیریم و در گمرک برا هر لیترش ۳۵ هرار تومان جریمه می دهیم.
این راننده ترانزیت با تاکید بر این که تمام هزینه های کامیون به دلار و درآمد رانندگان به ریال است، گفت: با وجود آنکه رانندگان جان ومالشان ( بر خلاف دیکگر مشاغل) روی این کار می گذارد اما در از کل کرایه کامیون فقط بخشی به راننده می رسد.
او افزود: تمام درآمد رانندگان از همین کرایه است، بیمه بیکاری، سنوات و حق اولاد و ... که بقیه مشاغل از آن بهره مند هستند، به رانندگان تعلق نمی گیرد.
وی با بیان این که رانندگان کامیون امانت دار و مسئول باری هستند که تحویل گرفته و گاهی به دلیل حوادث ناخواسته، خسارت هایی چند برابر دارای شان بدهکار می شوند، عنوان کرد: نگاهی به وضعیت رانندگان کامیون در کشورهای همسایه و رانندگان کشور خودمان بیندازید، ببینید تفاوت چقدر است؟
این راننده ترانزیت گفت: به تمام این مشکلات باید به عدم نظارت بر بازار یدکی کامیون، کمیسیون بار و بارنامه و سایر هزینه ها نیز اشاره کرد. ضمن این که در کشور ما حتی خوابگاه و پارکینگ مسقف ویژه کامیون که امکانات مورد نیاز رانندگان را داشته باشد، وجود ندارد.
وی افزود: در مورد تره بار هم زمان مشخصی برای حمل بار و همچنین توقف کامیون در میادین میوه و تره بار پیش بینی نشده است که همین امر موجب زورگویی صاحبان بار و حجره داران به رانندگان می شود.
او در مورد افزایش قیمت کامیون نیز گفت: اگرچه تورم موجب بالا رفتن قیمت کامیون شده اما افزایش قیمت کامیون فقط به ضرر راننده و به نفع دلال است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.