| کد خبر: 259968 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز 40 روز تا افتتاح؛ روبان آزادراه به موقع قیچی می شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار تین نیوز آخرین وضعیت اتوبان اصفهان شیراز را تشریح کرد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار تین نیوز آخرین وضعیت اتوبان اصفهان شیراز را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان استان فارس در مجلس و استاندار فارس، زمان چندانی به افتتاح اتوبان اصفهان شیراز باقی نمانده است. وعده ای که مسئولان برای افتتاح این آزادراه داده اند  تا پایان شهریور ماه 1402 است. بر این اساس، حدود 40 روز دیگر باید شاهد افتتاح این محور مواصلاتی مهم باشیم.

گزارش مهم روز را بخوانید؛

وام خرید کامیون با سود 9 درصد مختص رانندگان پایه 1 صحت دارد؟

مخالفت شدید با تشکیل ستاد ملی ترانزیت

برنامه ریزی های صورت گرفته به نحوی است که رئیس جمهور شخصا اتوبان مذکور را افتتاح کند و بنابراین در صورتی که استان فارس در هفته پایانی شهریورماه میزبان حجت الاسلام رئیسی و هیات دولت باشد، اتوبان اصفهان شیراز هم قطع به یقین افتتاح خواهد شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه دومین همایش صنعت قیر ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار تین نیوز مبنی بر آخرین وضعیت آزادراه اصفهان شیراز بیان کرد: این محور مواصلاتی بزرگترین آزادراه ایران است و کار بسیار عظیمی برای ساخت و احداث آن انجام شده است.

وی با بیان این که اتوبان مذکور را باید یک ابرپروژه ملی به شمار آورد، افزود: طول این اتوبان حدود 212 کیلومتر است که برای اولین بار شاهد یک اتوبان با این طول و به صورت ممتد در کشور هستیم. در گذشته هم آزادراه های فراوانی در کشور ساخته شده ولی این که یک اتوبان به صورت ممتد 212 کیلومتر طول داشته باشد در کشور ما سابقه نداشته است.

خادمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پروژه طبق زمان بندی های نهایی در حال تکمیل شدن است؛ آسفالت آن تمام شده، نیوجرسی وسط اتوبان به طور کامل تکمیل شده، تجهیزات و تابلوهای ایمنی آن در حال انجام است و ایمن سازی کنار جاده و نصب روشنایی برای برخی نقاط آن هم در دست اقدام است. همه تلاش ما این است که طبق قولی که دادیم این اتوبان تا پایان شهریور زیر ترافیک برود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: دولت در 6 ماهه ابتدای سال منابع خوبی به این پروژه تزریق کرد و سرمایه گذار مهم این پروژه که وزارت دفاع است هم سهم خود را کامل پرداخت کرده است.

شایان ذکر است؛ فازهای بعدی این آزادراه از استان فارس به استان هرمزگان امتداد خواهد یافت.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • وحید 1 0

    یکی از بزرگترین پروژه های راهسازی که خیلی از مردم استان فارس منتظر آن هستند.چیزی تا شهریور نمانده است و امیدواریم که ریاست جمهوری به وعده ی خود عمل کند.

  • ناشناس 0 0

    چقدر باید متحمل خسارات جانی و مالی آزادراه زنجان تبریز باشیم مسئولین خوابند یا بی خیال ؟

  • حمید 0 0

    به این مشهد خیراله بگید نمیخواد اتوبان اضافه کند فکر به حال اتوبانا وجاده های شهرها باشد جاده ها برا کشت خیار وگوجه میشد استفاده کرد

  • کیهان قزل بیگلو 0 1

    سلام؛با عرض خدا قوت و خسته نباشیدخدمت مسئولین محترم ؛ عرض این آزادراه کم شده و درصورت سبقت گیری خودرو ها امکان تصادف بسیار بالا و پارکینگ بسیار کم می باشد که نیاز ضروری بوده است.

  • ناشناس 2 0

    جاده اصفهان به شهرضا که چندین سال است نیمه تمام است وبدون رعایت هیچ مسئله امنیتی در مسیر این جاده نیمه کاره حداقل ساعتی یک قربانی می گیردوهمیشه تصادف وتصادف من نمی دونم چه چیزی می خواد درافتتاح محال نمایش داده بشه قبر قربانیان یا مصدوم های این جاده

  • محسن 0 0

    فکر کنم منظورت از فاز بعدی این آزاد راه امتداد به سمت بوشهر هست اول اطلاعات کامل بگیر بعد مقاله بنویس

  • محمد 0 0

    پول نفت خوزستان کجامصرف میشود.وای به جادهای خوزستان

    • شبخیژ 0 0

      حرف مفت نزن عسلویه در بوشهر بیشترین درآمد نع

  • حیدر 0 0

    مبارکه مبارکه انشاالله!
    تشکر تشکر تشکر!