| کد خبر: 259218 |

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز با تکمیل 3 درصدی که ساده نیست!

با وجود آن که وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را در گرو انجام کارهای باقیمانده که تنها 3 درصد از کل پروژه را تشکیل می دهد، می دانند اما به نظر می رسد تکمیل این 3 درصد کار ساده و ناچیزی نیست.

تین نیوز

با وجود آن که وزیر راه و شهرسازی و استاندار فارس افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را در گرو انجام کارهای باقیمانده که تنها 3 درصد از کل پروژه را تشکیل می دهد، می دانند اما به نظر می رسد تکمیل این 3 درصد کار ساده و ناچیزی نیست.

به گزارش تین نیوز، وقتی سخن از تکمیل 97 درصدی یک پروژه به میان می آید نخستین نکته ای که به ذهن متبادر می شود این است که کار این پروژه آزادراهی را باید تمام شده دانست و 3 درصد باقی مانده آنقدر اهمیت ندارد که افتتاح پروژه معطل آن بماند.

گزارش پربازدید روز را بخوانید؛

شاید در نظر اول این نکته درست به نظر برسد اما این امر در مورد افتتاح اتوبان اصفهان شیراز صدق نمی کند. این طرح عظیم ملی اکنون به مرحله ای رسیده که مسئولان امر از پیشرفت 97 درصدی فازهای اصلی آن خبر می دهند اما برای تکمیل 3 درصد باقیمانده باید حدود 2 ماه دیگر صبر کنیم.

کسری منابع مالی ؛ پاشنه آشیل افتتاح اتوبان اصفهان شیراز

علت آن که 3 درصد باقیمانده از این طرح به سادگی و در عرض چند روز یا چند هفته تکمیل نمی شود را می توان در اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی جستجو کرد. مهرداد بذرپاش که طی روزهای اخیر برای بازدید از اتوبان اصفهان شیراز به استان فارس سفر کرده بود به نکته ای اشاره کرد که پاشنه آشیل افتتاح این طرح محسوب می شود و آن نکته تامین منابع مالی است.

وی بیان کرده است که برای تکمیل 3 درصد باقیمانده از این اتوبان مقداری کسری بودجه وجود دارد و قول داده است که این پول در 2 ماه باقیمانده تا پایان تابستان تامین شود.

چندی پیش نیز گزارش هایی از پیشنهاد استاندار فارس به وزیر راه و شهرسازی برای مولد سازی برخی زمین های این وزارتخانه برای تامین پول مورد نیاز برای تکمیل این اتوبان منتشر شده بود. به نظر می رسد وزیر راه و شهرسازی تمهیدی برای تامین پول لازم برای تکمیل و افتتاح اتوبان اصفهان شیراز از محلی که استاندار فارس پیشنهاد کرده اندیشیده است که با اطمینان از افتتاح این آزادراه تا پایان تابستان خبر می دهد.

کارهای تکمیلی باقیمانده چیست؟

موضوعی دیگری که برای افتتاح این اتوبان ضروری به نظر می رسد نصب برخی تجهیزات و اجرای بعضی عملیات تکمیلی است. این تجهیزات و عملیات را می توان در سخنان ایمانیه استاندار فارس به شکل دقیق تری مشاهده کرد.

استاندار فارس می گوید: در حال حاضر نصب علایم در فازهای دارای پیشرفت بالای 97 درصد در حال انجام است. به عنوان مثال از سمت ایزدخواست آباده و مراحل اجرای ۲۰ کیلومتر باقیمانده از نیوجرسی و همچنین روشنایی مسیر و ایستگاه های اورژانس و پلیس و مجتمع های بین راهی و جایگاه های سوخت نیز در حد مورد نیاز در حال انجام است که تا قبل از افتتاح پروژه اجرا و مستقر خواهند شد.

شایان ذکر است وزیر راه و شهرسازی قول افتتاح اتوبان اصفهان شیراز را در هفته پایانی شهریور ماه داده است. 

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    اره دیگه همه چی رو گرون میکنیمو از جیب مردم بدبخت این کسری رو جبران میکنیم و تو بوق و کرنا میکنیم ک ما ال کردیم بل کردیم.بی عرضه ها

  • سیا 1 0

    خدا کنه کیفیت ساخت جاده رو فدای سیاست نکنین شما چندین ماه هست گویم رو نمی توانید راه رو با کنین چطور جمعیت رو بسمت اصفهان هدایت کنین پس پشت کله پیمانکار فشار نگذارین هول هولکی کاربری کیفیت تحویل تون بده

  • م.ر 1 0

    ایجاد زیر ساخت یعنی تولید یعنی پیشرفت ایجاد جاده بخصوص راه آهن و جاده های شهری نماد پیشرفت کشورهاست کمی به ساخت و توانا و جاده ها بها بدهید و با بهترین تکنولوژی و مهندسین و مصالح آنها را بسازید دولت محترم ...که مجبور به تعمییرات کوتاه مدت نشوید سرمایه ملی را به فنا ندهید ..

  • H 0 0

    بشنو ولی باور نکن. این آزاد راه هنوز خیلی کار داره. احتمالا منظور وزیر شهریور سال اینده هست وگرنه امکان نداره تا شهریور امسال انجام بشه. مگر بخواهند سیاسی کنند کار رو مثل قطار شیراز تهران