| کد خبر: 258718 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز و 3 خطری که رانندگان را تهدید می کند

اتوبان شیراز اصفهان هنوز رسما افتتاح نشده اما برخی رانندگان از مسیرهای فرعی وارد این آزادراه می شوند و خود را با مخاطراتی مواجه می کنند که می تواند در مواردی مرگبار باشد.

تین نیوز

اتوبان شیراز اصفهان هنوز رسما افتتاح نشده اما برخی رانندگان از مسیرهای فرعی وارد این آزادراه می شوند و خود را با مخاطراتی مواجه می کنند که می تواند در مواردی مرگبار باشد.

به گزارش تین نیوز، استفاده از مسیر و جاده جدید با آسفالت مرغوب وسوسه انگیز است خصوصا که این مسیر بین دو شهر پرجمعیت اتوبان کشی شده باشد. صحبت از اتوبان اصفهان شیراز است که اهالی استان فارس ترجیح می دهند آن را آزادراه شیراز اصفهان بنامند.

این آزادراه محور مواصلاتی پراهمیتی است که درباره افتتاح آن اخبار ضد و نقیضی منتشر می شود اما واقعیت این است که رانندگان نباید بدون افتتاح و بهره برداری رسمی از این اتوبان استفاده کنند. شاید این سوال مطرح شود که مگر استفاده از جاده ای که افتتاح نشده آن هم یک اتوبان با چند فاز امکان پذیر است.

در پاسخ باید گفت متاسفانه با وجود آن که مجریان و دست اندرکاران اتوبان شیراز اصفهان با تمهیداتی تلاش کرده اند از وارد شدن خودروها به این جاده جلوگیری کنند باز هم عده ای از رانندگان با دور زدن این موانع وارد مسیرهای بهره برداری نشده این اتوبان می شوند.

کیفیت مناسب آسفالت و خلوت بودن فازهای مختلف اتوبان مذکور که هنوز زیر بار ترافیکی قرار نگرفته اند موجب می شود رانندگان از برخی بیراهه ها وارد این آزادراه شوند غافل از این که با این کار برای خود خطراتی ایجاد می کنند و این خطرات می تواند در مواردی به مرگ آنها منتهی شود.

1. جریمه در انتظار متخلفان

رانندگانی که به طور غیرقانونی و با دور زدن موانع وارد  آزادراه اصفهان شیراز می شوند باید در نظر داشته باشند که اقدامشان تخلف است و در صورت مواجه شدن با پلیس جریمه در انتظار آنها خواهد بود.

2. ایمن نبودن پل ها

پل های متعددی در این مسیر احداث شده که برای ایمن سازی نیازمند اقدامات تکمیلی است. به عنوان مثال برخی از این پل ها نیاز به نصب درزهای انبساط دارند و عبور از روی این پل ها می تواند به خودرو خسارت وارد کند یا حتی موجب واژگونی خودرو شود.

3. ایمن نشدن محدوده های پرتگاهی

اتوبان اصفهان شیراز در برخی نقاط و فازهایی که رسما مورد بهره برداری قرار نگرفته دارای مناطق پرخطر و پرتگاهی است که هیچگونه علائمی برای آنها نصب نشده و حفاظ ها و جان پناه های لازم نیز تعبیه نشده است. ورود غیرمجاز و رانندگی در این مناطق قطعا خطرات فراوانی برای رانندگان در پی خواهد داشت.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احسان 3 2

    هیچ راننده ای از روی دلخوشی یا تازه بودن آسفالت وارد آزاد راه نمیشه چون جاده های بین روستای توی این چند سال کاملاً غیر قابل استفاده شدن و مردم خطر آزاد راه رو به جان میخرن تا این که بخوان از جاده قدیمی و خراب استفاده بکنن

    • سعید 1 0

      فقط خودتون میبرین و میدوزین . و مردم رو خطا کار و متخلف معرفی میکنین ... مردم روستاهای اطراف چند ساله کلی درد سر کشیدن و دارن میکش بابت همین آزاد راه کلی راه و جاده خراب رها شده تا این اتوبان ساخته بشه هالا یه بنده خدایی میخواد بین دو تا روستا تردد کنه راهی جز همین اتوبان نیست براش

  • ناشناس 0 0

    هنوز هیچی کارشناسی نشده افتتاح میکنین تا بعدا درست کنین؟ این مهندسهای سهیمه ای واستخدام سهمیه ای چه بلایی سر مملکت اورد.دزدی تو هر پروژه.بعد مهندسای کیلویی.بابا دونفر مهندس خارجی بیارین.دزدی نکنین ببینین از امارات بهتریم.

  • ناشناس 0 3

    فرقی نداره اتوبان شیراز اصفهان

  • محمدرضا 3 1

    چرت دروغ میگیدهیچ خطری نداره بجای اینکه سریع این مسیر افتتاح بشه.

  • ثمین 3 3

    دیگه این قدر لفت ش ندید سریع افتتاح ش کنید خودتون هم خسته شدید دیگه بسه سریع تر تحویل بدهید

  • ممد 2 0

    مشکلی نیست دوساله داریم مرتب استفاده می کنیم برای کسانی حادث خیزاست که احتیاط نکنند خلوت خوش منظره و کوتاه

  • احمد 1 0

    این آزاد راه وارد شانزدهمین سال ساخت شده، خیلی از جاهای با گذشت زمان فرطودا شده، اگه کمتر دزدی بشه زودتر با سرانجام میرسه، قرار بود در دور دوم دولت روحانی افتتاح بشه الان 2 سال از دولت میگذره و هنوز هیچ خبری نیست که نیست.

  • محمد 0 0

    بیصبرانه منتظر افتتاح آزادراه شیراز اصفهان هستیم لطفاً هرچه سریعتر افتتاح کنید

  • ناشناس 0 0

    این اتوبان نون کسبه آباده وحومه را برید