| کد خبر: 250549 |

رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

تین نیوز
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۳.۵ برابری صادرات غیر نفتی بندر چابهار در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری نسب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون صادرات کالاهای غیر نفتی از بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر رشد داشته است اضافه کرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است. 

وی با اشاره به تفاهمات انجام گرفته با گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همکاری این گروه در برقراری خطوط و سرویس های منظم کشتیرانی به مبدأ و مقصد بندر چابهار از روند افزایشی عملیات کانتینری و رشد آن نسبت به پارسال اشاره و تاکید نمود: به دنبال همکاری خوب صورت گرفته توسط گروه کشتیرانی و سازمان بنادر و دریانوردی، هزینه های دریایی انتقال کانتینر از مبادی و مقاصد آسیای جنوب شرقی، هند و کشورهای حوزه خلیج فارس به بندر چابهار کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اداره کل بنادر و سیستان و بلوچستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ارائه خدمات مطلوب تخلیه و بارگیری به تمام گروه های کالایی، کاهش هزینه های کالا و کانتینر و افزایش ترافیک کالا و کشتی در بندر چابهار را از اهداف اصلی اداره کل برای استفاده مطلوب از زیرساخت های ایجاد شده و توسعه فعالیت ها و کسب و کارهای مرتبط با دریا عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.