| کد خبر: 250278 |

قطع اینترنت بین الملل از سوم دی ماه واقعیت دارد؟

برخی شایعات حاکی از آن است که وزارت ارتباطات قصد دارد از سوم دی ماه سال جاری، نسبت به قطع اینترنت بین الملل اقدام کند. آیا این ادعا صحت دارد؟

تین نیوز

برخی شایعات حاکی از آن است که وزارت ارتباطات قصد دارد از سوم دی ماه سال جاری، نسبت به قطع اینترنت بین الملل اقدام کند. آیا این ادعا صحت دارد؟

به گزارش تین نیوز به نقل از گجت نیوز، نزدیک به سه ماه است که همزمان با آغاز اعتراضات مردم، اینترنت بین الملل با محدودیت هایی مواجه شده و برخی پلتفرم های خارجی نظیر واتساپ و اینستاگرام نیز فیلتر شده اند. رایزنی هایی برای رفع فیلترینگ انجام شد، ولی متاسفانه نهادهای امنیتی و دولتی با آن مخالفت کردند.

قطع اینترنت بین الملل از ۳ دی حقیقت دارد؟

چند روز پیش مطلع شدیم که شاپرک به پرداخت یارها اعلام کرده باید هر چه سریع تر دامنه های خود را از com. به ir. تغییر دهند. حالا عده ای در فضای مجازی معتقدند که این اولتیماتوم برای تغییر دامنه نشان دهنده قطع شدن اینترنت از سوم دی ماه سال جاری و ملی شدن آن است. آیا این گمانه زنی ها صحت دارد یا خیر؟

در راستای پاسخ به این پرسش، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات گفته چنین اتفاقی رخ نخواهد داد و اگرچه پیش تر هم شایعاتی مبنی بر قطع شدن اینترنت بین الملل وجود داشت، اما چنین اتفاقی نیفتاده است. رئیس جمهور کشور، سید ابراهیم رئیسی به تازگی اعلام کرده هر چه زودتر اینترنت ملی را راه اندازی کنید و شایعه قطع شدن نت بین الملل را بیش از پیش تقویت نموده است.

اگرچه شاپرک اعلام کرد که باید پرداخت یارها دامنه خود را به آی آر تغییردهند و نتیجه را اعلام نمایند، اما بعد از جریان اعتراضی که صورت گرفت از کرده خود پشیمان شدند و مجددا بیان کرد که نیازی نیست حتماً این کار انجام شود. با این اوصاف گفتیم که محمداحسان خرامید به عنوان رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرده:

هر ماه شایعات و حرف هایی مبنی بر ملی شدن اینترنت در کشور مطرح می شود و هیچ وقت هم چنین اتفاقی رخ نداده است و اصلا چرا باید این کار انجام شود؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 9 1

    این دولت روحانیه یا رئیسی ؟ این که شد همون گند بازیهای روحانی !

  • رخسار 5 0

    واسه ما که قطع شده، اپلیکیشن و سایت های خارجی ورزشی یه دو هفته ایه که مختل شدن و نمیشه واردشون شد!!!

  • ژرد 6 1

    متاسفانه مسیولان مثل آب خوردن دروغ میگن... اینترنت بین‌المللی قطع هست حتی فیلتر شکن ها قطعه

  • ناشناس 11 1

    الهی خیر نبینین که همین یک دلخوشی اینترنت را هم از مردم میگیرین ، مردم بدبخت ایران که تفریح ک سرگرمی دیگه ای ندارند ، دیگه ایران جای خوبی برای زندگی نیست ، همین کارهاتون باعث میشه مردم ازتون متنفر بشن واقعا که شورش و در اوردین دیگه از هر نظر رو مردم بیچاره فشار وارد میکنین و هیچ کسی هم حق اعتراض ندارد

  • ناشناس 3 0

    رسما کره شمالی شدیم البته از خیلی جهات بدتر... واقعیت اینه که تمام فیلترشکن ها هم فیلتر شدن و اینقدر سرعت اینترنت بین المللی رو کاهش دادن که میشه گفت رسما قطعه...واقعا متاسفم