| کد خبر: 244824 |

◄ آمادگی بنادر کشور برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: امکان سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد شده و این بخش در هریک از بنادر تجاری و صیادی در شمال و جنوب کشور می تواند اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغالزایی کنند.

تین نیوز

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: امکان سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در بنادر ایجاد شده و این بخش در هریک از بنادر تجاری و صیادی در شمال و جنوب کشور می تواند اقدام به سرمایه گذاری و ایجاد اشتغالزایی کنند.

به گزارش تین نیوز، مسعود پل مه گفت: براساس تبصره اصل ۴۴ سرمایه گذاری‌های بندری توسط دولت به بخش خصوصی اعطا شده است و چنانچه بخش خصوصی تمایل داشته باشد در عرصه اقتصادی بندر فعالیت یا سرمایه گذاری کند این امکان فراهم شده است.

پل مه با اشاره به اینکه حجم وسیعی از سرمایه گذاری در بنادر کشور توسط بخش خصوصی شکل گرفته و رو به توسعه است. افزود: تجارت جهانی بیش از ۹۰ درصد کالا‌های دریایی را به خود اختصاص داده و به همین تناسب اقتصاد ایران مبتنی بر تجارت خارجی ۹۰ درصد یا بیشتر از آن خواهد بود.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران تاکید کرد: محدودیتی برای جذب سرمایه گذار چه از لحاظ تنوع افرادی که متقاضی هستند و چه از لحاظ سقف و ارزش سرمایه گذاری نداریم و بنادر ما قابلیت‌هایی بسیار زیادی برای جذب سرمایه گذار دارند بنابراین می‌توانیم نمونه سرمایه گذاری خارجی را در بندر چابهار که یکی از بنادرمهم استراتژیک و اقیانوسی ایران است با رویکرد مباحث ترانزیتی کریدور شمال - جنوب و سایر خدماتی که در این بندر صورت می‌گیرد معرفی کرد.

پل مه گفت: اهمیت سرمایه گذاری در بنادر ایران نقطه تحریم‌هاست و سرمایه گذاری در حوزه بندر و دریا در صورتیکه تمام معادلات اقتصادی و مولفه‌های آزموده شده اجرا شود تا ۳۰ درصد خواهد بود که رقمی بسیار جذاب و اقوا کننده برای ورود سرمایه گذاران خواهد بود.

دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد که سرمایه گذار خارجی را می‌تواند برای سرمایه گذاری ترغیب کند، گفت: برخی مشکلات مانند مباحث مالیاتی، تامین اجتماعی و قانون کار، با موضوع حمایت از سرمایه گذاری خارجی دو مقوله متناقضی هستند که دولت باید تلاش کند این تعارض‌ها را رفع کند.

وی همچنین ادامه داد: یک بخش از سرمایه گذاری به دریا مربوط می شود و تاکنون مغفول مانده و واقعیت امر این است که اقتصاد و تجارت خارجی ما با توجه به رویکرد‌هایی که در حوزه کشتیرانی وجود دارد خوشبختانه توانست از گردنه تحریم‌ها عبور کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.