| کد خبر: 244638 |

◄ تسهیل ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور با اشاره به تکمیل طرح‌های بزرگراهی کشور گفت: با تکمیل این طرح ها، ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور تسهیل می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور با اشاره به تکمیل طرح‌های بزرگراهی کشور گفت: با تکمیل این طرح ها، ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور تسهیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهدی نظریان گفت: ساخت و توسعه مسیر‌های بزرگراهی در استان‌های گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در قالب ۴۹ پروژه راهسازی به طول چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

نظریان گفت: ۱۲۰ کیلومتر از بزرگراه‌های یاد شده تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور افزود: ۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰ کیلومتر از محور جنگل گلستان- بجنورد و بخش‌هایی از بزرگراه‌های در دست ساخت در استان خراسان جنوبی در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

نظریان گفت ۹۰ کیلومتر از بزرگراه چابهار- زاهدان هم تکمیل شده و عملیات اجرایی در ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر در حال انجام است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق احداث باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- آزادشهر- بجنورد- قوچان به طول ۶۰۰ کیلومتر را بخش دیگری از برنامه‌های توسعه مناطق شرق کشور اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۲۰ کیلومتر از این محور سراسری به صورت چهارخطه زیر عبور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ کیلومتر باقیمانده مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا است که تکمیل آن نیازمند دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.