| کد خبر: 243226 |

مرور وعده مسئولان؛

◄ بهره برداری از بندرگاه خمیر تا پایان امسال

بندرگاه خمیر تا پایان سال جاری مورد بهره برداری تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

تین نیوز
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: بندرگاه خمیر تا پایان سال جاری مورد بهره برداری تجار، صادرکنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.
به‌گزارش تین نیوز،  علی اکبر صفایی اول فرودین ماه 1401 در حاشیه بازدید از بندرگاه خمیر اظهار داشت: درحال حاضر اسکله های این بندرگاه نصب شده و امیدواریم با ساخت یک رمپ که کار مواد معدنی را انجام دهد، کار محوطه سازی و تجهیزات مورد نیاز این بندر در سال جاری تکمیل و با عملیاتی شدن کامل این بندر تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد خدمات مطلوب و رونق شهر خمیر باشیم.
وی با اشاره به اینکه این طرح بندرسازی با مدیریت و راهبری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حال انجام است، خاطر نشان کرد: براساس پیش بینی‌ ها،  این طرح بندرسازی در سال جاری مورد بهره برداری و استفاده تجار، صادر کنندگان و دریانوردان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

تکمیل و بهره‌ برداری از پروژه‌ های نیمه‌ تمام بندری و دریایی

صفایی ظرفیت پذیرش شناورهایی تا پنج هزار تن را برای این بندرگاه پیش بینی کرد و گفت: احداث بندرگاه خمیر در این منطقه، موجب فعال شدن معادن خمیر، حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پسکرانه، ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خمیر و استان و در نهایت رشد و توسعه و رونق بخشی به زندگی مردم خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح چندمنظوره بندرگاه رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند، افزود: تلاش می‌کنیم پسکرانه قابل توجهی برای این مجتمع بندری ایجاد شود.
بندر چند منظوره خمیر در فاصله دو کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات و در محلی به طور کامل خارج از تالاب بین‌المللی خورخوران و جنگل‌های حرا جانمایی شده است که با بهره‌برداری از آن، کانون جدید تجارت دریایی برای صادرات مواد معدنی در ۹۵ کیلومتری غرب بندرعباس ایجاد خواهد شد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.