| کد خبر: 209589 |

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی:

◄ هنوز هیچ پاسخی به شرکت‌های ریلی داده نشده است

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: تاکنون هیچ تسهیلات و خدماتی برای جبران خسارت‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی از سوی دولت پرداخت‌نشده و نامه‌های قبلی توسط انجمن در حال پیگیری است.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: تاکنون هیچ تسهیلات و خدماتی برای جبران خسارت‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی ریلی از سوی دولت پرداخت‌نشده و نامه‌های قبلی توسط انجمن در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با شیوع ویروس کرونا شرکت‌های حوزه حمل مسافر و شرکت‌های حوزه حمل بار دچار ضرر و زیان‌های فراوانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ازاین‌رو انجمن صنفی حمل‌ونقل ریلی در نامه‌هایی جداگانه به سعید رسولی، مدیرعامل راه‌آهن و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و رئیس کارگروه مدیریت پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا ، از وی خواسته‌اند تا جهت جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌های حمل ریلی و ایجاد امکان ادامه حیات برای آن‌ها تدابیری اندیشیده شود. انجمن صنفی شرکت‌های ریلی در نامه خود درخواست اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد به شرکت‌های ریلی زیان دیده از شیوع کرونا را به دولت ارائه کرده‌اند. ضمن اینکه شرکت‌های ریلی مسافری نیز خواهان اعمال دو سال مالیات ارزش افزوده با تعرفه صفر درصد هستند.

اما در این خصوص مهرداد تقی زاده دبیر انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی به خبرنگار تین نیوز گفت: تا به امروز هیچ پاسخی به نامه‌های انجمن داده نشده است و انجمن پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. 

عمده زیان وارده به شرکت‌های ریلی از محل لغو سفرها و کاهش شدید درآمدها در دوره پیک سفرهای ریلی، هزینه‌های استرداد بلیت‌های فروخته شده برای سفرهای نوروزی، هزینه بالای ضد عفونی سالن‌های قطارها، هزینه پرداخت دستمزد به کارکنان با حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال در این صنعت و سایر هزینه‌های جانبی از جمله خرید و دپوی کالاهای مصرفی در قطارهای مسافری را شامل می‌شود.

 بیش از دو سوم باری که از سوی قطارهای باری حمل می‌شود، کالاهای معدنی و صنعتی بزرگ است که با توجه به تعطیلی معادن و کارخانجات فولادی و ذوب فلزات به دلیل شیوع کرونا، فعالیت قطارهای باری نیز متوقف شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام.دبیر محترم انجمن که خودشون هم زمانی در دستگاه دولت بودن بهتر از همه میدونن که هیچ کمکی از سوی دولت نخواهد آمد و هر کسی باید خودش کلیم خودش رو از آب بکشه .همون طور که در زمان وقوع زلزله و سیل مشاهده میکنیم.
    تازه دولت تهدید کرده که هیچ شرکتی حق تعدیل نیرو نداره‌ .