| کد خبر: 208681 |

◄ استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای برای مدیریت ترافیک

تلفیق سامانه‌های حمل و نقل ریلی با سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای با هدف افزایش رقابت پذیری و حمل و نقل پایدار انجام شده است.

تین نیوز

برای نخستین بار در اروپا، پروژه‌ای با عنوان ERSAT EAV  برای پایش و مدیریت 28000 کیلومتر از شبکه حمل و نقل ریلی توسط فن آوری ماهواره آغاز شد. این پروژه با همکاری کشورهای آلمان و ایتالیا آغاز شده است که اهداف متعددی در این پروژه دنبال می شود، از جمله‌ این اهداف می توان به: افزایش ضریب ایمنی، نوسازی ریل و کاهش هزینه و بهبود عملکرد صنعت حمل و نقل ریلی اشاره نمود.

 

آخرین اجرای آزمایشی این پروژه در منطقه کاگلیاری تا سن گوینو انجام شد. شبکه حمل و نقل ریلی ایتالیا ( RFI (Rete Ferroviara Italiana) امیدوار است تا این فن آوری بتواند استانداردهای اتحادیه اروپا (EUAR) را اخذ نماید و تا سال 2020 برای تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرایی شود. به منظور افزایش کارایی ناوبری ERSAT EAV ، این سامانه با سامانه ناوبری اروپا با نام گالیله (Galileo)، شبکه تلفن همراه (Public Telecommunications Networks) و سامانه Geo-location تلفیق شده است. گالیله سامانه‌ای است که با هدف تعیین موقعیت کاربران طراحی شده و عملکردی شبیه به سیستم موقعیت یاب جهانی کشور آمریکا دارد. گردآوری داده‌های تولید شده توسط این سامانه از طریق بردهای تعبیه شده در داخل لکوموتیو، به علاوه‌ ایستگاه رادیویی طول میسر انجام و سپس به مرکز داده ارسال می شود.

سامانه ERSAT EAV  از سال 2015 در منطقه ساردینیا، به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی European Horizon 2020 مورد ارزیابی قرار گرفت. مدیریت این پروژه بر عهده کنسرسیوم 3insat می‌شود. این کنسرسیوم با همکاری سامانه ناوبری ماهواره‌ای اروپا و آژانس فضایی ایتالیا و اروپا تشکیل شده است. شرکت Ansaldo STS به عنوان یکی از شرکای این پروژه مدعی است که به کارگیری فن آوری‌های ماهواره‌ای در مدیریت شبکه حمل و  نقل ریلی می‌توان هزینه چرخه عمر را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

تلفیق سامانه‌های حمل و نقل ریلی با سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای با هدف افزایش رقابت پذیری و حمل و نقل پایدار انجام شده است. به عبارت دیگر، سامانه‌های ناوبری اروپا (Galileo) با سامانه‌های علایمی و کنترلی راه آهن تلفیق شده است تا علاوه بر این که ارتباط بین لکوموتیوها امکان پذیر شود ایمنی نیز افزایش یابد.

* ترجمه از مهندس احمدی کارمند مترو

منبع:

 https://www.gsa.europa.eu/ertms-satellite-–-enabling-application-validation, February 2017

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.