| کد خبر: 235283 |

ایرلاین‌ها موظف هستند با فروش ۶۰ درصد ظرفیت یک هواپیما از انتقال ویروس کرونا در داخل پروازها جلوگیری کنند

تین نیوز

برخی شرکت‌های هواپیمایی به صورت سلیقه‌ای مصوبات مربوط به مقابله با کرونا را اجرا می‌کنند؛ در حالی که چندی است محدودیت مسافرگیری ۶۰ درصدی در پروازها با ادعای کاهش شیوع کرونا رعایت نمی‌شود، این شرکت‌ها به بهانه تداوم محدودیت‌های کرونایی،  پذیرایی از مسافران را همچنان تعطیل کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از جمله محدودیت‌هایی کرونایی که شامل حال شرکت‌های هواپیمایی در دوران کرونا شد، اجرای مصوبه پرواز ایرلاین‌ها با ۶۰ درصد ظرفیت بود.

بدین صورت که ایرلاین‌ها موظف هستند با فروش ۶۰ درصد ظرفیت یک هواپیما از انتقال ویروس کرونا در داخل پروازها جلوگیری کنند؛ چرا که احتمال ناقل بودن مسافر و سوار شدن مسافر مبتلا به کرونا در پروازها وجود دارد وهر چه تعداد مسافر کمتری داخل هواپیما باشد ایمنی بالاتر است.

در مقابل ایرلاین‌ها نیز خدماتِ کترینگ و پذیرایی از مسافران را لغو کردند و خواهان ارائه تسهیلات دولت به بهانه کاهش درآمد خود شدند تا جایی که دولت با حمایت از شرکت‌های فعال در صنعت حمل و نقل هوایی، با پرداخت بیش از ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه توانست مسیر ادامه فعالیت را برای کارکنان و شاغلان این صنعت فراهم کرد.

اعمال محدودیت در سفرهای بین استانی و جریمه‌های یک میلیونی خودروها، تقاضای سفر هوایی را افزایش داد و بازار ایرلاین‌ها را گرم کرد؛ با این حال کیفیت سرویس‌دهی به مسافران نه بیشتر شد و حتی همان قبلی‌ها هم از دستور کار خارج شد؛ اکنون در پرواز برخی از شرکت ها،  نه خبری از پذیرایی و دریافت ماسک و الکل است و نه حتی مشخص است مسافران کنار دستی، کرونایی هستند یا خیر!؟

همچنان نیز قیمت بلیت پروازها به دلیل جبران صندلی‌های خالی در هر پرواز، بیش از گذشته است تا بخشی از ضرر ایرلاین‌ها جبران شود، اما خبری از اجرای مصوبه در پروازها  نیست.

امروز- (چهارشنبه) - ۳۱ شهریور- مسافر شرکت هواپیمایی «ک...» در تماس با خبرنگار ایرنا می‌گوید؛ «در پرواز مسیر تهران- اهواز این شرکت ضمن اینکه حدود ۹۰ درصد صندلی‌ها فروخته شده بود از ارائه پکیج (بسته) بهداشتی نیز خودداری کرد.»

یکی از مسافران هواپیمایی «آ...» به مقصد مشهد نیز به خبرنگار ایرنا می‌گوید: «هنگام صدور کارت پرواز در فرودگاه متوجه شدم که شرکت هواپیمایی که از آن بلیت خریده‌ام تمام صندلی‌های این پرواز را فروخته است و قرار نیست فاصله‌گذاری اجتماعی در این پروازها رعایت شود؛ با این حال خبری از پذیرایی هم نبود و مشخص نیست چرا برای لغو مصوبه فاصله‌گذاری اجتماعی بهانه پایان کرونا را دارند اما برای پذیرایی بهانه شیوع کرونا وجود دارد.»

سازمان هواپیمایی کشوری نیز هیچ ابلاغی از پایان اجرای این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی نداشته اما ماجرای مقاومت ایرلاین‌ها در برابر تصمیمات سازمان هواپیمایی و ستاد مبارزه با کرونا به همین موضوع ختم نمی‌شود و در چند روز اخیر نیز عدم ارائه بلیت اربعین با نرخ مصوب پنج میلیون تومانی و فروش ۶ تا ۱۵ میلیونی پروازهای اربعین موجب برگزاری چندین جلسه در سازمان هواپیمایی و نهایتا دستور وزیر راه و شهرسازی برای فرستادن بازرس ویژه به فرودگاه امام خمینی با هدف نظارت میدانی به تخلفات اربعینی ایرلاین‌ها شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید