| کد خبر: 234741 |

◄ آخرین جزئیات پروازهای اربعین

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های سازمان هواپیمایی کشوری آخرین جزئیات از ۳۰ هزار سهمیه زائران ایرانی پروازهای اربعین را تشریح کرد.

تین نیوز

حسن خوشخو  درباره آخرین جزئیات پروازهای اربعین اظهار کرد: دیروز (دوشنبه ۱۵ شهریور) در وزارت کشور در خصوص سهمیه پروازهای اربعین جلسه‌ای برگزار شد. در این نشست اعلام شد بر اساس سیاست دولت عراق، به ایران ۳۰ هزار سهمیه بیشتر داده نمی‌شود که همین سهمیه هم موکول به چند شرط شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی افزود: بر اساس اعلام دولت عراق، تردد زائران ایرانی اربعین به عراق صرفاً با پرواز و سفرهای هوایی انجام می‌شود؛ دوم اینکه همه متقاضیان سفر به عراق در ایام اربعین باید هر دو دوز واکسن را زده و کارت واکسیناسیون را همراه داشته باشند. سوم اینکه همه زائرانی که ذیل سهمیه ۳۰ هزار نفری قرار است به عتبات عالیات سفر کنند، تست پی سی آر منفی با تاریخ حداکثر ۷۲ ساعت قبل پرواز داشته باشند؛ چهارم اینکه باید متقاضیان یک به یک از طریق سفارت عراق در ایران تقاضای ویزا کرده و رأسا روادید دریافت کنند بنابراین با مانیفست دسته جمعی، عراق هیچ زائری را راه نمی‌دهد.

۳۰ هزار سهمیه بین ۱۰ فرودگاه توزیع می‌شود

مدیرکل نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: ما هم در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردیم که از ۱۰ فرودگاه بین المللی می‌توانیم پروازهای عتبات و اربعین را مدیریت کنیم. البته هنوز مشخص نیست قرار است سهمیه هر فرودگاه چند نفر باشد.

همه ایرلاین‌های ایرانی می‌توانند مسافر به عراق ببرند

وی یادآور شد: امروز (سه شنبه ۱۶ شهریور) نخستین جلسه هماهنگی با نمایندگان همه ۱۸ شرکت هواپیمایی برای تعیین سهمیه هر ایرلاین از پروازهای اربعین را برگزار می‌کنیم هر ایرلاین را هم ظرفیت سنجی می‌کنیم که چه تعداد زائر می‌توانند به عراق ببرند. می‌خواهیم سهمیه را به گونه‌ای توزیع کنیم که هیچ مسافر و زائری معطل نماند و بتوانیم تقاضا را پاسخ دهیم.

فعلاً تصمیمی برای قیمت بلیت پروازهای اربعین گرفته نشده

خوشخو با بیان اینکه هنوز در خصوص قیمت بلیت تصمیم اتخاذ نشده تصریح کرد: مشخص نیست که آیا قرار است قیمت ثابتی برای بلیت پروازهای اربعین تعیین شود یا نه؛ فعلاً به موضوع قیمت بلیت پروازهای اربعین ورود نکرده‌ایم.

بازه زمانی پروازهای اربعین

این مقام مسئول در صنعت هوانوردی درباره بازه زمانی پروازهای اربعین گفت: معمولاً از ۵ روز قبل از اربعین تا ۵ روز بعد از آن به عنوان بازه پروازهای اربعین در نظر گرفته می‌شود که با توجه به اینکه دوشنبه ۵ مهر روز اربعین است، از ایام پایانی شهریور تا شنبه ۱۰ مهر ماه امسال به عنوان ایام فروش بلیت پروازهای اربعین این دامنه را در نظر گرفته‌ایم؛ هرچند که پیک بازگشت، همان یکی دو روز بعد از اربعین است.

ویزای فرودگاهی در عراق صادر نمی‌شود

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین امسال، صدور ویزای فرودگاهی در عراق منتفی است و برای هیچ زائری ویزای فرودگاهی در فرودگاه‌های نجف و بغداد صادر نمی‌شود.

قیمت فعلی بلیت پرواز تهران-نجف

در حال حاضر قیمت بلیت پرواز تهران-نجف برای روز یکشنبه ۲۸ شهریور با ایرلاین ایرانی (قشم ایر) از ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تا ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، هواپیمایی معراج از ۳ میلیون و ۸۹۰ هزار تا ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان، ایرلاین قطری از ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ایرلاین ترکیه‌ای ۱۷ میلیون تومان و با ایرلاین اماراتی از ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تا ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان است.

چه کسانی می توانند به عراق بروند؟ + قیمت بلیت پروازهای اربعین

چه کسانی می توانند به عراق بروند؟ + قیمت بلیت پروازهای اربعین

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.