| کد خبر: 213951 |

IATA پاسخ می‌دهد:

◄ آیا سفر هوایی در شرایط کرونا واقعا خطرناک است؟

یاتا در پی فراگیری بحران کرونا به چند سوال جدی درباره نگرانی‌از مسافرت هوایی پاسخ داده است. نگرانی‌هایی که شاید همه با آن درگیر باشیم. آیا واقعا سفر هوایی در شرایط کرونا خطرناک است؟

تین نیوز

یاتا در پی فراگیری بحران کرونا به چند سوال جدی درباره نگرانی‌از مسافرت هوایی پاسخ داده است. نگرانی‌هایی که شاید همه با آن درگیر باشیم. آیا واقعا سفر هوایی در  شرایط کرونا خطرناک است؟

به گزارش تین نیوز و به نقل از سایت رسمی IATA ، سوال‌های متداولی درباره نگرانی از کرونا در پرواز وجود دارد که به چند سوال از آنها پاسخ داده‌ شده است.

آیا یاتا سیاستی دارد جهت چگونگی پیگیری خطوط هوایی در مورد رزرو مجدد پرواز یا بازپرداخت سفرهایی که به دلیل ویروس کرونا لغو شده اند، دارد؟

IATA در این امر نقشی ندارد. هر شرکت هواپیمایی با توجه به قوانین و مقررات محلی ، سیاست های خاص خود را در رابطه با بازپرداخت و رزرو مجدد پرواز دارد. لطفاً با هواپیمایی یا نماینده مسافرتی خود تماس بگیرید.

 

مسافران برای محافظت از آلودگی در برابر کرونا در هواپیما چه کنند؟

توصیه یاتا برای همه سفرها استفاده از ماسک است.استفاده از ماسک درخطوط هوایی  الزامی است. اما بهتر است از زمان ورود به فرودگاه تا هنگام پرواز و همچنین در فرودگاه مقصد تا خروج کامل هم ماسک استفاده شود.

علاوه بر این ، طیف وسیعی از اقدامات ساده توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت برای مسافران نیز قابل استفاده است: شستن دست یا استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده دستی به طور مرتب ، جلوگیری از تماس با افراد دیگر ، پوشاندن دهان هنگام سرفه و عطسه (و سپس شستشوی دست) ، جلوگیری از مسافرت در صورت احساس ناخوش احوالی و مریضی و جلوگیری از تماس با هر کسی که به نظر می رسد مریض است.

 

آیا خطر ابتلا به ویروس در هواپیما بیشتر از یک مرکز خرید یا دفتر است؟

ارزیابی ها نشان میدهد که خطر ابتلا در هواپیما پایین‌تر از یک مرکز خرید یا دفتر است.در مقایسه با آن مکان ها ، یک هواپیمای مدرن هوای کابین خود را بارها و بارها تغییر داده و جریان هوای بالایی به نسبت مرکز خرید یا ادارات دارد. در اکثر انواع هواپیماهای مدرن ، هوای عرضه شده به کابین مسافر یا 100٪ تازه است یا ترکیبی از هوای تازه و دوباره گردش شده است که از طریق فیلترهای HEPA با همان کارآیی (99/97٪ یا بهتر) در از بین بردن ویروس ها مانند آن فیلتر می شود که در اتاق های جراحی مورد استفاده است.

 

از کجا می توانم درباره محدودیت های سفر فعلی اطلاعات کسب کنم؟

برای آخرین به روزرسانی در مورد محدودیت های مسافرتی مربوط به شیوع ویروس کرونا ، به وب سایت مرکز مسافرتی یاتا مراجعه کنید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.