| کد خبر: 265519 |

علت گرانی مسکن به خاطر احتکار زمین است/افزایش ۳۳ درصد ترانزیت در سال جاری

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سوداگری شده است، گفت: سامانه ای برای شناسایی زمین های معطل مانده راه اندازی است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه علت قیمت های سرسام در مسکن به دلیل احتکار است و ارزش بالای ملک منجر به سوداگری شده است، گفت: سامانه ای برای شناسایی زمین های معطل مانده راه اندازی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد بذرپاش روز سه شنبه در رویداد و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان حوزه مسکن و حمل و نقل، اظهار داشت: مصوبه ای در شورای عالی شهرسازی داریم که هر زمینی که ۱۰ سال از پروانه ساخت آن گذشته باشد و مالک اقدام به ساخت نکرده باشد، این زمین تغییر کاربری می یابد که گام بلندی برای مقابله با احتکار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور، اقدام به شناسایی خانه های خالی کرده ایم که این امر در دنیا اجرا می شود، افزود: همچنین سامانه شناسایی زمین های معطل مانده راه اندازی شده تا در قیمت بتوانیم ورود موفقیت آمیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: سوداگران جلوتر از مقررات با روش های جدید ابتکاراتی را استفاده می کنند تا مقررات را دور بزنند و به دنبال جلوگیری از احتکار زمین هستیم.

بذرپاش با بیان اینکه آماده استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعتی سازی مسکن و راه سازی هستیم، گفت: در حوزه صنعتی سازی، مقاوم سازی، تامین مالی در نهضت ملی مسکن و در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیاز به بهره کمتری از ظرفیت دانش بنیان ها داریم.

نهضت ملی مسکن، بزرگ ترین پروژه ساختمانی ۱۰۰ سال اخیر است

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ما در نهضت ملی مسکن که یکی از بزرگ ترین پروژه های ساختمانی در ۱۰۰ سال اخیر است، در تامین منابع مالی و مصالح و کیفیت باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم؛ ضمن اینکه ساخت مسکن های ویلایی را هم در برنامه داریم که به مرور از سال آینده به مردم واگذار خواهد شد.

به گفته وی، در کل مسکن مهر هشت هزار هکتار زمین مورد استفاده قرار گرفت که این رقم در نهضت ملی به ۵۲ هزار هکتار رسید؛ همچنین تا پایان امسال ۵۰۰ هزار فقره زمین برای توسعه ساخت و ساز روستا برنامه ریزی شده است.

بذرپاش با بیان اینکه یکی از معضلات نهضت ملی قیمت تمام شده ساخت است، گفت: باید از مدل های صنعتی سازی استفاده کنیم؛ همان قدر که باید در ساخت مسکن سرعت داشته باشیم، می بایست به خاطر امنیت و ایمنی جان مردم استانداردها متفاوت باشد؛ ضمن اینکه نوآوری باید جلوتر حرکت کند و استانداردها پشت سر آن باشد، اما ناچار هستیم برای ملاحظات ایمنی استانداردهای متفاوتی را دنبال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وام مسکن برای صنعتی سازی ۳۵ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: مقررات لازم به بانک ها ابلاغ و ۲ صندوق برای تامین منابع دیده شده است.

افزایش ۳۳ درصد ترانزیت در سال جاری

وی با اشاره به اینکه پروژه «ایران راه» در حال پیگیری است، گفت: در این پروژه وضعیت راه ها و ترانزیت، سیاست ها با کشورهای همسایه و منطقه و توسعه ظرفیت ها و کدیورها مورد بررسی قرار می گیرد. توافق در کریدورها و ترانزیت ها از مهم ترین درخواست های مقامات کشورهای مختلف است.

بذرپاش بیان کرد: در هشت ماه امسال ۳۳ درصد ترانزیت به لحاظ وزنی افزایش یافته است؛ ضمن اینکه هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله داریم و راضی کننده نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

نظرسنجی
آیا جلسات اخیر مدیرعامل راه آهن با مدیران شرکت‌های مالک لوکوموتیو و واگن و تأکید ایشان بر حمایت از بخش خصوصی، تا کنون در بهبود وضعیت این شرکت ها مؤثر بوده است؟