| کد خبر: 265425 |

توافق برای صدور خدمات فنی و مهندسی میان ایران و سوریه

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نشست و ۶ سند همکاری بین دو کشور در مذاکرات تهران از صدور خدمات فنی و مهندسی و ایجاد پنج کمیته برای پیگیری اجرایی شدن اسناد همکاری خبر داد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه با اشاره به امضای یادداشت تفاهم نشست و ۶ سند همکاری بین دو کشور در مذاکرات تهران از صدور خدمات فنی و مهندسی و ایجاد پنج کمیته برای پیگیری اجرایی شدن اسناد همکاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه در نشست با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه، با ابزار خرسندی از نتایج مذاکرات صورت گرفته بین دو طرف بیان کرد: پانزدهمین نشست کمیته عالی مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسین عرنوس نخست وزیر سوریه برگزار شد و در حاشیه آن، یادداشت تفاهم نشست و ۶ سند همکاری به امضا مسئولان عالی رتبه دو کشور رسید.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و سوریه تصریح کرد: در این اجلاس علاوه بر یادداشت تفاهم پانزدهمین اجلاس، اسناد دیگری در زمینه های «اصلاح موافقت نامه تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه»، «همکاری های گردشگری»، «آثار باستانی و موزه» و «همکاری های ورزشی» به امضا دو طرف رسید.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در سفر رئیس جمهور به سوریه ۱۶ سند همکاری میان دو کشور به امضا رسید که سعی می شود این اسناد همکاری و توافقات فعلی با جدیت عملیاتی شود.

در کمیته عالی مشترک همکاری های دو کشور مباحث و موضوعات متعددی در بخش های مختلف نفت، گاز، برق، صنعت، تجارت آزاد، گردشگری، آموزش،  مبارزه با گرد و غبار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در زمینه بازسازی کارخانه های آسیب دیده سوریه توسط شرکت های ایرانی و صدور خدمات فنی و مهندسی و همکاری های بخش کشاورزی میان دو کشور توافق نامه ای منعقد و پنج کمیته نیز برای پیگیری این موضوعات تعیین شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.