| کد خبر: 233206 |

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت فیزیکی ۹۳ و ۸۵ درصدی عملیات احداث ایستگاه‌های میدان مطهری و میدان کشاورز از مرحله نخست خط یک مترو قم خبر داد

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت فیزیکی ۹۳ و ۸۵ درصدی عملیات احداث ایستگاه‌های میدان مطهری و میدان کشاورز از مرحله نخست خط یک مترو قم خبر داد و گفت: تغییرهای مدیریتی در راس پیمانکاری طرح و ترخیص نشدن برخی تجهیزات از گمرک سبب شد تا اجرای طرح به‌تاخیر بیافتد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، منصور درویشی با اشاره به‌برنامه زمان‌بندی مرحله نخست خط یک مترو قم اظهار داشت: پیش‌ از این قرار بود تست گرم فاز نخست خط یک تا پایان خردادماه سال جاری آغاز شود، اما تغییرهای مدیریتی در راس پیمانکاری طرح و همچنین ترخیص نشدن برخی از تجهیزها از گمرک سبب شد تا این عملیات با تاخیر مواجه شود.

وی در پاسخ به‌این پرسش که آیا ممکن است آغاز تست گرم مرحله نخست 30 باز هم به‌تاخیر بیفتاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر آن است تا این عملیات تا پایان ۶ ماه نخست سال جاری به‌انجام برسد که البته این امر مشروط به‌تکمیل پُست برق و همچنین ترخیص برخی تجهیزهای خارجی خریداری‌شده از گمرک است.

مدیرعامل قطار شهری قم افزود: بنابراین اگر این مقدمات فراهم نشود، آغاز تست گرم فاز نخست خط یک مترو قم عملا به ۶ ماه دوم سال جاری موکول خواهد شد.

وی همچنین درباره پیشرفت فیزیکی ۲ ایستگاه میدان مطهری و ایستگاه میدان کشاورز یادآور شد: این ۲ ایستگاه، تنها ایستگاه‌های مسافرگیر مرحله نخست خط یک مترو قم خواهند بود که خوشبختانه و در حال حاضر در مراحل پایانی تکمیل آن‌ها قرار داریم، با این توضیح که ایستگاه میدان مطهری ۹۳ و ایستگاه میدان کشاورز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

درویشی در پاسخ به‌سوال دیگری درباره پیش‌بینی زمان بهره‌برداری از کل خط یک مترو قم تصریح کرد: در حال حاضر و بر اساس شرایط موجود و برخی چالش‌های بر سر راه این طرح، نمی‌توان به‌این سئوال پاسخ گفت، ضمن آنکه برنامه‌ریزی‌ها برای بهره‌برداری از مرحله بعدی خط یک مترو قم پس از افتتاح مرحله نخست انجام خواهد شد.

مدیرعامل قطار شهری قم درعین‌ حال درباره چالش‌های فراروی طرح قطار شهری قم بیان کرد: مسائل مربوط به‌پیمانکاری طرح، مباحث قراردادی و همچنین دشوار بودن خریداری و تامین تجهیزهای ضروری خارجی و عملیات ترخیص آن‌ها از گمرک، بخشی از چالش‌های پیش روی ما در طرح قطار شهری قم است.

بیشتر بخوانید:

مترو قم امسال هم به ایستگاه افتتاح نمی‌رسد

عملیات اجرایی ساخت خط A متروی شهر قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد جمکران راه‌اندازی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید