| کد خبر: 220599 |

نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: تردد بیش از یک‌ میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومه‌ای به نحو شایسته انجام نمی‌شود و نیازمند راه‌اندازی مترو در دشت ورامین هستیم.

تین نیوز

نماینده مردم شهرستانهای ورامین ، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: تردد بیش از یک‌ میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومه‌ای به نحو شایسته انجام نمی‌شود و نیازمند راه‌اندازی مترو در دشت ورامین هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین نوش‌آبادی نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های روستایی به خبرنگار ایسنا گفت: متأسفانه وضعیت آسفالت و روشنایی راه‌های روستایی ورامین، پیشوا و قرچک مناسب نیست.

وی ادامه داد: راه‌های مواصلاتی ورامین به پاکدشت (جاده کانال)، راه روستایی ریحان آباد و عبدل آباد، طارند، حبیب آباد، و آب باریک به چرمشهر مناسب نیست و از نظر روشنایی و وضعیت جاده‌ای نامناسب است و این موضوع  باعث گلایه بسیاری از اهالی روستائیان زحمتکش دشت ورامین را در بر دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک افزود: کمربندی شمالی ورامین دارای بار ترافیکی بسیار زیاد بوده و نبود زیرگذر و روشنایی موجب تصادفات بسیار زیاد در این محور شده که بسیاری از شهروندان دشت ورامین جان خود را از دست داده است.

نوش‌آبادی در خصوص وضعیت نامناسب و بدون برنامه در انتقال مسافران توسط قطار حومه بیان کرد: بارها در خصوص افزایش قطار در مسیر تهران به پیشوا و تکمیل زیرگذرها و روگذرهای راه‌آهن در ورامین، قرچک و پیشوا جلساتی برگزار شده است و پروژه‌های عمرانی پیشرفت چشمگیری نداشته و به کندی پیش می‌رود و امیدواریم به زودی شاهد رفع مشکلات در مسیر قطار حومه‌ای و برنامه‌ریزی مناسب در انتقال مسافران باشیم.

وی در خصوص متروی ورامین اظهار کرد: طرح ساخت متروی ورامین سال‌ها قبل به تصویب دولت رسید که متأسفانه این طرح به قطار حومه‌ای تبدیل شد و باید اقدامات کارشناسی برای تبدیل به مترو انجام شود، تردد بیش از یک‌ میلیون نفر جمعیت از شهروندان به شهر تهران با قطار حومه‌ای به نحو شایسته انجام نمی‌شود و نیازمند راه‌اندازی مترو در دشت ورامین هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در مجلس هفتم ایجاد یک آزاد راه از پیشوا به سمت پاکدشت و شرق تهران را مطرح کردیم و حتی در سال ۸۴ بودجه آن نیز اختصاص پیدا کرد که متاسفانه پیگیری نشد.

نوش‌آبادی افزود: احداث این آزادراه می‌تواند بخش عظیمی از ترافیک شرق تهران، پاکدشت، قرچک و ورامین را کم کند ، همچنین دسترسی هموطنان از مسیر آزادراه حرم به حرم و جاده چرمشهر را بهتر کند.

وی در خصوص طرح آزادراه کاشان به چرمشهر گفت: با نمایندگان چند شهر در استان‌های اصفهان، قم و سمنان در خصوص ایجاد آزادراه از کاشان به چرمشهر ورامین رایزنی شده است و امیدواریم دولت برای کاهش زمان و صرفه‌جویی در سوخت، مراحل ساخت این آزادراه را در دستور کار قرار دهید تا تردد مردم به آسانی انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین