بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

کاهش ۳ ساعته زمان سفر با تکمیل محور قزوین الموت تنکابن

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: پروژه قزوین - الموت - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست و تکمیل این محور موجب کاهش ۳ ساعته زمان سفر می شود.

کاهش ۳ ساعته زمان سفر با تکمیل محور قزوین الموت تنکابن
تین نیوز |

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: پروژه قزوین - الموت - تنکابن به طول ۶۲ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست و تکمیل این محور موجب کاهش ۳ ساعته زمان سفر می شود.

به گزارش تین نیوز، محمد رضا کدخدا زاده، معاون ساخت و توسعه راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، گفت: محور قزوین-الموت-تنکابن منجر به اتصال استان های غربی به شمال کشور خواهد شد و با توجه به اهمیت محورهای شمالی در شبکه راه های کشور و حجم بالای ترافیک، این پروژه می تواند به کاهش قابل توجه ترافیک محورهای موازی در استان های تهران و البرز به سمت شمال کشور کمک کند.

وی افزود: این پروژه یکی از مصوبات سفرهای استانی مقام معظم رهبری به قزوین است اولویت اول این مسیر به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد در حال اجراست که ۵۷ کیلومتر از این مسیر یک لایه آسفالت شده. همچنین برای حفظ محیط زیست، دو دستگاه گالری از چهار دستگاه برای عبور حیوانات ساخته شده است. همچنین، تونل شیرکوه به طول ۷۹۰ متر تکمیل شده و هفت پل به طول ۴۲۰ متر نیز در این مسیر احداث شده است.

کدخدا زاده در خصوص عملیات اجرایی در استان مازندران نیز توضیح داد: ۳۴ کیلومتر از این مسیر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۵ درصد در استان مازندران در حال ساخت است. اولویت اول این بخش، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر از روستای مران تا ابتدای جاده سه هزار است. همچنین، عملیات روسازی و آسفالت ۷ کیلومتر از این محدوده در حال اجراست و به دلیل وجود معارضان ملکی، تخصیص نقدی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع این مسئله نیاز است.

وی کاهش طول مسیر از ۳۳۰ کیلومتر به ۱۶۴ کیلومتر را یکی از مهم ترین مزایای این پروژه دانست و افزود: کاهش زمان سفر از ۶ ساعت به ۳ ساعت، کاهش ۳.۸ میلیون لیتر مصرف سالیانه سوخت، ساماندهی روستاهای منطقه الموت برای جذب گردشگران، بهره برداری از معادن غنی الموت و توسعه گردشگری در منطقه رودبار الموت از دیگر مزایای این پروژه است.

کدخدا زاده همچنین حجم عملیات خاکی این پروژه را ۳۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ هزار مترمکعب بتن ریزی، ۵۰۰ هزار تن آسفالت، ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۶ میلیون مترمکعب خاک ریزی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مسیر است. علاوه بر این، احداث ۳۲ دستگاه تونل به طول ۲۰ هزار متر، ۳۱ دستگاه پل خاص به طول ۷۰۰ متر و ۴ دستگاه گالری برای عبور حیوانات از دیگر عملیات اجرایی این پروژه است.

معاون ساخت و توسعه راه های شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمهیدات لازم برای رعایت مسائل زیست محیطی در اطراف پروژه و منطقه در حین اجرا و زمان بهره برداری از مهم ترین چالش های این پروژه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    به نظر من اگر مدیرعامل و معاونین جوان تر، با تحصیلات عالیه، مجرب و ... جایگزین این افراد می شدند، شاهد تحول و رشد فزاینده در پیشرفت پروژه های ملی و استانی بودیم. به عنوان مثال آزاد راه تهران- شمال به کجا رسید.